The Jyväskylä City Library tested a Kirjasto kotiin (or Library to Your Home) service, in which library customers delivered library […]
A library is figurative shop window of an entire municipality
FOR A TOURIST, a library is the figurative shop window of an entire municipality. At its best, the library provides […]
Mikä INELI?
Kirjasto 10:n osastonjohtaja Kari Lämsä aloitti viime vuonna INELIn kaksivuotisessa kehittämisryhmässä. INELI (International Network of Emerging Library Innovators) on Bill […]
Musiikkipalveluiden konseptointi
Tampereen kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikapalveluissa järjestettiin viime vuonna Ainutlaatuisen tuotteen konseptointi -koulutus. Osallistujat joutuivat pähkäilemään käytännössä miten asiakkaita voidaan paremmin […]
Tanskan uusi kirjastomalli
Tanskan kirjastomalli perustuu neljään teemaan: kokemukset, voimaannuttaminen, osallistaminen ja innovaatiot. Teemojen on ajateltu toimivan niin fyysisessä kuin verkkoympäristössäkin. Kirjastotila nähdään […]
Kevyttä ja heviä kyläilyä
Oulun kaupunginkirjastossa on menossa opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama asiakaspalvelun kehittämiseen keskittyvä projekti, joka alkoi jo vuonna 2010 nimellä ”Proaktiivinen kirjastoammattilainen […]
Eivät kaikki käy kirjastossa – miksi?
”Opetus- ja kulttuuriministeriön tilastojen mukaan vain noin 40 prosenttia kuntalaisista käyttää kirjastokorttia. Halusimme tietää enemmän siitä millaisia kokemuksia, mielipiteitä ja […]