Etusivu> Ajankohtaista > Ilmoittaudu mukaan Yleisten kirjastojen manifesti -webinaariin 31.5.

Ilmoittaudu mukaan Yleisten kirjastojen manifesti -webinaariin 31.5.

IFLA ja UNESCO julkaisivat vuonna 1949 ensimmäistä kertaa yleisten kirjastojen manifestin. Vuosien varrella sitä on uudistettu kirjastojen tehtävien, yhteiskuntien ja teknologian muuttuessa. Uusin päivitys manifestista julkaistiin WLIC-konferenssissa Dublinissa kesällä 2022.

Tule keskustelemaan manifestin sisällöstä ja siitä, voidaanko tällaisilla julistuksilla vaikuttaa kirjastojen toimintaan. Keskustelua alustavat IFLA:n Public Libraries -jaoston jäsenet Heidi Karhu Oulun kaupunginkirjastosta ja Juha Manninen Suomen kirjastoseurasta.

Webinaari järjestetään keskiviikkona 31.5. klo 13–14.30. Ilmoittaudu webinaariin alla olevasta linkistä. Lähetämme kaikille ilmoittautuneille Teams-linkin myöhemmin sähköpostitse.

Manifestin voit lukea täältä https://www.ifla.org/public-library-manifesto/ ja Kirjastoseuran tilaaman suomenkielisen käännöksen täältä.

Ilmoittaudu webinaariin!