Etusivu> Ajankohtaista > Vuoden viimeinen Kirjastolehti ilmestyy 27.11.23

Vuoden viimeinen Kirjastolehti ilmestyy 27.11.23

Muista esimerkiksi kirjastolautakunnan jäseniä joulun alla Kirjastolehdellä. Näin pidät huolta siitä, että kirjastosi asiat ovat päättäjien mielessä myös ensi vuonna.

Kirjastolehti on Kirjastoseuran tärkein kanava, jonka kautta saadaan välitettyä tietoa kirjastoalasta. Lehden jutut tehdään huolella ja journalismin periaatteita kunnioittaen. On tärkeää, että lehteä on mahdollisimman monessa paikassa tarjolla, jotta kirjastojen asioista päättävät henkilöt voivat sen avulla tutustua kirjastojen monipuoliseen työhön.

Kirjastolehden vuoden viimeisessä numerossa pohdimme kulunutta vuotta ja suuntaamme katseemme tulevaan. Tämä kokoaa vuoden trendit ja kuumimmat puheenaiheet yhdeksi paketiksi.

Kirjastolehden vuoden viimeinen numero ilmestyy 27.11.2023 ja sen viimeinen tilauspäivä on ma 13.11.23.

Tilausohjeet artikkelin lopussa.

Ja mitä lehdessä on tarjolla? Esittelemme sinulle parhaat tärppimme:

Kirjaston rooli jengiväkivallan ehkäisyssä

Pahamaineiseen lähiöön rakennettiin uusi kirjasto Malmössä. Nyt kirjastoon kohdistuu suuria odotuksia: siitä pitäisi tulla kohtaamispaikka ja matalan kynnyksen linkki viranomaisten kanssa asiointiin.

Lähdimme paikan päälle selvittämään, miten Malmön kirjastoammattilaiset kokevat korkeat odotukset kaupungissa, joka tunnetaan vakavasta jengirikollisuudesta.

Sarjakuvataiteilija Ville Ranta

Uudessa juttusarjassa Kirjastokaista tapaa tunnettuja suomalaisia. Palkittu sarjakuvataiteilija Ville Ranta kertoo, että hän pakenee kirjastoon digitaalista hälyä. Ranta myös tykkää haahuilla kirjastossa ja löytää sattumalta hyvää luettavaa.

Vaikea sopeutuminen

Tuore väitöskirja kertoo, että maahanmuuttajataustaisten on vaikea päästä mukaan kirjastojen työyhteisöihin. Lisäksi maahanmuuttajalle tarjotaan helposti monikulttuurisuuteen liittyviä töitä, jolloin muun kirjastotyön monipuolisuus jää vähemmälle. Lisäksi maahanmuuttajat kokivat, että heidän piti todistella omaa osaamistaan muita painokkaammin. Väitöskirjatutkija Ritva Hyttisen mielestä ongelmaa voitaisiin ratkoa tuomalla alalle lisää osallisuutta ja arvostusta.

Viron e-kirjasto

Minu Raamatukogu ja sen e-kirjalainaus aloitti toimintansa helmikuussa. Laajan mainostamisen jälkeenkään moni virolainen ei vielä tiedä, että maassa on uusi e-kirjasto. Myös osa kustantajista suhtautuu uuteen kirjastoon nihkeästi.

Lehdessä lisäksi:

• Jämsän kirjaston uusi sijainti entisen S-marketin paikalla toi kirjaston kaiken keskelle
  • Kirjailija Joona Keskitalo tietää aivosumusta, että nyt on aika ottaa rennosti.
  • vakiokolumnistiemme Katja Kallion ja Jussi Jalosen palstat
  • kirjastonhoitaja Mika Kähkösen kolumni
  • Kirjahyllyni, jossa tutustumme tuttujen nimien kirjamakuun
  • tieto- ja kaunokirjavinkit

Tilaamalla Kirjastoehdet ti 14.11.2023 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä.

Tilaa näin:

Tilaa lehti alla sähköpostitse osoitteesta , ilmoita sähköpostissa:

• montako lehteä tilaat
  • minne lehdet toimitetaan

Muista siis tilata ja hemmottele sidosryhmiänne laatuluettavalla!

Kirjastolehden vuoden viimeisen numeron nippuhinta 9 €/kpl, sis alv 10 %, minimitilaus 10 kappaletta per numero. (Normaalihinta 11 € per lehti. Tämä lehti sisältää pro-liitteen eli ei ole ohuempi asiakkaille jaettava versio.)

Ps. Kaikissa lehden tilaukseen liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä järjestösuunnittelijaamme Riikka Rajalaan (puh. 044 522 2941, ) tai ottaa meihin yhteyttä sähköisellä lomakkeella.