Etusivu> Ajankohtaista > Tule mukaan Antirasistinen työ kirjastoissa -kampanjaan!

Tule mukaan Antirasistinen työ kirjastoissa -kampanjaan!

Miksi sitoutuminen antirasistiseen työhön kirjastoissa on tärkeää? Kirjastoseura haastaa mukaan pohdintaan kaikki Suomen kirjastot, niiden ammattilaiset ja asiakkaat.

Osana yhdenvertaisuuden ja antirasismin edistämistä kysymme tätä teiltä, kirjastoammattilaisilta ja kirjastojen ystäviltä. Olemme seurana sitoutuneet yhdenvertaisuuden edistämiseen ja antirasistiseen työhön. Vuoden 2023 aikana olemme pohtineet omien toimijoidemme ja sidosryhmien kanssa, mitä antirasismi ja antirasistinen työote kirjastoalalla tarkoittaa.
Kuinka saamme toimintaamme mukaan yhä enemmän kirjastoammattilaisia erilaisista taustoista? Kuinka kirjastot voisivat olla entistä avoimempia ihan kaikille?

Haastamme mukaan pohdintaan kaikki Suomen kirjastot, niiden ammattilaiset ja asiakkaat! Miksi antirasistinen työ ja yhdenvertaisuus kirjastoissa on sinun mielestäsi tärkeää ja jopa elinehto kirjastojen tulevaisuudelle? Mitä sinun kirjastossasi tehdään jo hyvin yhdenvertaisuuden eteen? Mitä toivoisit, että kirjastossanne tehtäisiin paremmin?

Voit laittaa meille vastauksen sähköpostilla ja me jaamme sen kanavissamme.  Sähköpostiosoitteemme on info @ fla.fi. Laita viestin aiheeksi Antirasistinen työ kirjastoissa.

Kirjastoseuran puheenjohtaja Laura Rissanen on ensimmäinen vastaaja kampanjassamme, jossa kirjastoalan ammattilaiset ja vaikuttajat kertovat, miksi he haluavat sitoutua antirasistiseen työhön ja miksi heidän mielestään antirasistinen työ kirjastoissa on niin tärkeää:

Voit seurata kampanjaamme Facebookissa ja Instagramissa.