Etusivu> Ajankohtaista > Vuoden kirjasto -kilpailuun voi hakea 9.2. saakka

Vuoden kirjasto -kilpailuun voi hakea 9.2. saakka

Vuoden kirjasto -teksti purppuralla pohjalla,

Tehdäänkö kirjastossanne erityisen hyvää asiakaspalvelutyötä? Osallistuuko tapahtumiinne tyytyväisiä kuntalaisia ja onko kestävän kehityksen teemat läsnä kirjastonne arjessa? Jos vastasit kyllä, niin kannattaa ehdottomasti hakea mukaan Vuoden kirjasto -kilpailuun.

Vuoden kirjasto -kilpailussa etsitään yleistä kirjastoa, joka tekee yhteiskunnallisesti erityisen vaikuttavaa työtä ja rakentaa tulevaisuuden kirjastoa. Kirjasto on kunnan sydän ja sillä on kunnassaan vahva rooli yhteisöllisenä toimijana. Kilpailuun voivat ilmoittautua mukaan niin pienet lähikirjastot, kirjastoautot kuin suuret kunnan pääkirjastot.

Kirjastoseuran koolle kutsuma raati valitsee hakemuksen toimittaneiden kirjastojen joukosta kevään aikana 3-5 finalistikirjastoa, jotka esitellään Kirjastoseuran verkossa ja somekanavissa. Voittajakirjasto palkitaan 2 500 euron arvoisella lahjakortilla Kirjastopäivillä Kuopiossa 4.-6.6.2024.

Vuoden kirjasto -kilpailun raatiin kuuluvat:

• Kristiina Kontiainen (kirjastotoimen ylitarkastaja, aluehallintovirasto)
  • Annastiina Louhisalmi (palvelupäällikkö, Kansalliskirjaston e-kirjastoyksikkö)
  • Christoffer Masar (kaupunginjohtaja, Kauniainen)
  • Johanna Selkee (erityisasiantuntija, Kuntaliitto)
  • Suna Vuori (viestintäyrittäjä, toimittaja)
  • Juha Manninen (toiminnanjohtaja, Suomen kirjastoseura, raadin pj)

Lue tarkemmat osallistumisohjeet täältä ja lähetä hakemuksesi 9.2.2024 mennessä!