Etusivu> Ajankohtaista > Muista tilata Kirjastolehti asiakkaillesi nyt!

Muista tilata Kirjastolehti asiakkaillesi nyt!

Kirjastolehti kertoo ammattilaiselle tärkeimmät alan kuulumiset ja esittelee asiakkaalle kirjastojen arvokasta työtä.

Jokaisessa lehdessä varmistamme, että kirjastot pääsevät kiinnostavalla esiin etelästä pohjoiseen ja pienestä suureen.

Vuoden ensimmäinen Kirjastolehti ilmestyy 9.2.2024. Tilaamalla asiakaslehdet 26.1.2024 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi. Tarkista myös, että vuositilauksenne proliitteellisestä lehdestä ovat ajan tasalla.

Nyt kannattaa tilata kaikki tämän vuoden neljä asiakaslehteä kerralla, niin voit loppuvuoden vain odotella painotuoreita lehtiä kirjastoosi julkaisupäivänä.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Vuoden ensimmäinen Kirjastolehti ilmestyy 9.2.2024 ja aiheina muun muassa:

Kansijutussamme parannetaan maailmaa. Kirjastoammattilainen Liisa Uimonen huomasi, että hän voi ryhtyä parantamaan maailmaa työssään kirjastosta käsin. Nyt hänen ja kollegoidensa kehittämästä aktivistidiplomista ollaan kiinnostuneita ulkomaita myöten.

• Voiko kirjastoa horjuttaa?
    Kuntaliiton kehittämispäällikkö Ari Korhonen sanoo, että kirjastot voivat olla alttiita Venäjän vaikuttamisyrityksille. Siksi on tärkeää, että kirjastoissa varaudutaan esimerkiksi somessa tapahtuvaan mustamaalaamiseen.
  • Kirjastokeittiöt
    Kysyimme Espoosta, Seinäjoelta ja Helsingistä, millaista käyttöä löytyy kirjastokeittiölle. Selvisi, että esimerkiksi Espoossa keittiöstä saa viedä kotiin kirjaston omaa hapanjuurta.
  • Kielletyt kirjat
    Malmössä toimii maailman ainoa kiellettyjen kirjojen kokoelma, jonka teoksia voi lainata myös kotiin. Eniten sanomista tulee yleensä lastenkirjoista. Kirjaston ideana on puolustaa sananvapautta, kertoo kirjastonhoitaja Jens Zingmark.

Mukana myös:

• Kauno- ja tietokirjapalstat
  • Näin otan rennosti, Kirjahyllyni ja Kirjaston arki
  • vakiokolumnistiemme Katja Kallion ja Jussi Jalosen palstat

Tilaa lehti 26.1.2024 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat kirjastoonne.

• Asiakaslehden hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Kijrastolehti ei ole toiminnastaan alv-velvollinen.

Muistutuksena myös aikataulumme lopuille vuoden 2024 asiakaslehtinumeroille:

Numero 2/24 ilmestyy 4.4., numero 3/24 ilmestyy 31.5. ja numero 4/24 ilmestyy 25.9.

Kirjastolehden teemoja vuonna 2024 ovat kuntien yhteinen e-kirjasto, tekoäly ja kirjastojen työ lukutaidon kehittämiseksi.

Kirjastolehti numero 5/24 eli vuosijulkaisu ilmestyy 27.11.

Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisua ei tehdä ohuempana asiakaslehtenä ja se toimitetaan vain tilaajille ja jäsenille. Voit tilata sitä kuitenkin esimerkiksi joulumuistamiseksi kuntasi kirjastopäättäjille ja yhteistyökumppaneille.