Etusivu> Ajankohtaista > Tarjolla vaikuttamisen paikka Kirjastoseuran hallituksessa

Tarjolla vaikuttamisen paikka Kirjastoseuran hallituksessa

Oletko itse tai tunnetko hyvän tyypin Suomen kirjastoseuran hallitukseen? Hallituksen jäsenenä pääset vaikuttamaan Kirjastoseuran toimintaan ja laajemmin kirjastojen tulevaisuuteen. Hallituksen jäsenyys tarjoaa ainutlaatuisen näköalapaikan kirjastomaailmaan. Hallituksen jäsen voi olla kirjastoalan ammattilainen tai kirjaston ystävä. Ehtona hallitustyöskentelyyn hakeutumiselle on Suomen kirjastoseuran jäsenyys. Ehdota uusia jäseniä 20.4.2016 mennessä.

Suomen kirjastoseuran vuosikokous pidetään Helsingissä 9.6.2016. Asialistalla on myös hallituksen vaali, jossa valitaan neljä jäsentä (toimikausi 2017–2018) sekä kolme varajäsentä (toimikausi 2017). Hallituksen jäsenistä erovuorossa ovat: Kaisa Inkeroinen, Riitta Kangas, Viktoria Kulmala ja Heli Roisko. Varajäsenet Matti Karjalainen (1. varaj.), Heidi Karhu (2. varaj.) ja Mika Mustikkamäki (3. varaj.)

Toimi näin:

1. Lähetä ehdotuksesi sähköpostilla tai kirjallisesti ja ainakin yhden Suomen kirjastoseuran jäsenen allekirjoittamana viimeistään 20.4. seuran toimistoon, tai Runeberginkatu 15 A 6, 00100 Helsinki. Varmista etukäteen, että ehdottamasi henkilö on Suomen kirjastoseuran jäsen ja suostuu ehdokkaaksi.
  2. Kerro ehdokkaastasi ainakin seuraavat tiedot: ikä, koulutus, työura pääkohdittain, nykyinen tehtävä sekä kirjastoalan luottamustoimet pääkohdittain. Ehdokkaan sähköpostiosoite on välttämätön yhteydenottoja varten. Ehdokkaasta tarvitaan myös hyvälaatuinen valokuva.
  3. Ajoissa ehdotettujen nimet ja muut tiedot julkistetaan Kirjastoseuran verkkosivuilla.

Uusia jäseniä voi ehdottaa myös vuosikokouksessa.

Kirjastoseuran vaalitoimikunta:

Saara Ihamäki saara.ihamaki@hel.f  koollekutsuja