Etusivu> Ajankohtaista > Suomen kirjastosäätiö julistaa apurahat haettavaksi

Suomen kirjastosäätiö julistaa apurahat haettavaksi

SUOMEN KIRJASTOSÄÄTIÖ

Julistaa 31.3.2016 klo 24 mennessä haettavaksi apurahat seuraaviin tarkoituksiin:

– kirjastoja hyödyttäviin kampanjoihin ja projekteihin

– alan koulutukseen sekä tutkimukseen, selvitysten ja kokeilujen tekemiseen

– kirjastoalan kansainväliseen toimintaan

– muuhun säätiön tarkoitusta edistävään toimintaan

Apurahoja ei yleensä ole myönnetty alan perusopintoihin. Eniten apurahoja on annettu esitelmä-, opinto ja seminaarimatkoihin.

Apurahoja voivat hakea yksittäiset henkilöt, vapaat yhteenliittymät ja yhteisöt.

Haku tapahtuu sähköisellä lomakkeella 2.3. alkaen osoitteessa http://www.kirjastot.fi/fi/kirjastoala/suomen_kirjastosaatio. Ensin hakijan on rekisteröidyttävä Kirjastot.fi-sivustoon. Lomaketta voi käyttää vain kirjautuneena. Kaikki tähdellä merkityt kohdat on täytettävä. Lomakkeen täyttämisessä tarvitaan mm. hakijan henkilö- tai y-tunnus, osoitetiedot, tietoja hakukohteesta ja pankkitilin numero.

Kun lomake on tallennettu, se on tulostettava, allekirjoitettava ja lähetettävä alla olevaan osoitteeseen. Samalla voi lähettää mahdolliset liitteet.

Suomen kirjastosäätiöc/o Suomen kirjastoseuraRuneberginkatu 15 A 600100 Helsinki

Vain määräaikaan mennessä saapuneet hakemukset käsitellään. Hakemuksen allekirjoittaneet sitoutuvat toimittamaan tiliselvityksen tositekopioineen varojen käytöstä avustettavan hankkeen päätyttyä.

Apurahan saaneiden nimi, avustuksen kohde ja myönnetty summa julkaistaan Suomen kirjastosäätiön verkkosivuilla toukokuun alussa.

Tiedustelut:

Rebekka Pilppula, puheenjohtaja 050 30 20 563Seppo Verho, asiamies 044 30 41 525