Etusivu> Ajankohtaista > Palkitsemme kirjastoalan ammattilaisia – ehdota nyt

Palkitsemme kirjastoalan ammattilaisia – ehdota nyt

Suomen kirjastoseura jakaa arvoltaan merkittävät kirjastoalan henkilöpalkinnot Kirjastopäivillä Kuopiossa

Suomen kirjastoseura jakaa kirjastoalan henkilöpalkinnot joka toinen vuosi Kirjastopäivien yhteydessä. Näin myös kesäkuussa järjestettävillä Kuopion kirjastopäivillä ja haluammekin nyt kuulla, kenen mielestäsi tulisi saada palkinto omasta työstään.

Palkinnot jaetaan seuraavissa kategorioissa:

• Vuoden kirjastoammattilainen
  • Vuoden kirjastokehittäjä

Palkintojen tärkein tavoite on tuoda esille niin kirjastoalan kesken kuin yleiselläkin tasolla kirjastoammattilaisten osaaminen, monipuolinen toimikenttä ja uusimmat innovaatiot alan kehittämiseksi.

Vuoden kirjastoammattilainen -palkinnon tarkoitus on tehdä yleisten kirjastojen ammattilaisten arvokas työ entistä näkyvämmäksi, samalla tukien kirjastolaisten ammatillista identiteettiä ja ammattiylpeyttä kannustavien palautteiden avulla. Tavoite on ensisijaisesti tuoda esiin henkilöitä ja osaamista kirjastoissa.

Vuoden kirjastokehittäjä -palkinto tuo huomion alan uusille innovaatioille. Palkinto voidaan myöntää joko yksittäiselle henkilölle tai työryhmälle, joka on onnistuneesti yhdessä vienyt kirjastopalveluja eteenpäin. Palkinto voidaan myöntää kirjastossa työskentelevälle tai alan muulle toimijalle, esim. järjestö, yritys, oppilaitos, asiantuntija tms. toimijalle, joka on merkittävästi edistänyt alan kehitystä.

***

Ehdotuksen palkinnon saajaksi on voinut jättää 5.4.2024 mennessä. Kiitos ehdotuksistanne, julkaisemme palkinnon saajat kesälussa Kirjastopäivillä Kuopiossa.

Ehdotuksia palkinnon saajiksi voivat tehdä yksityishenkilöt ja yhteisöt. Molempien palkintojen arvo on 2 000 euroa ja palkinnon saajat päättää Kirjastoseuran hallitus.

Palkinnot jaetaan Kuopion Kirjastopäivien Kirjastoiltamissa keskiviikkona 5.6.2024.