Etusivu> Ajankohtaista > Kirjaston päivänä 19.3. juhlistaan kulttuurin, sivistyksen ja rauhan edistäjää

Kirjaston päivänä 19.3. juhlistaan kulttuurin, sivistyksen ja rauhan edistäjää

Kotikirjasto laajenee keväällä avautuvan e-kirjaston myötä

Valtakunnallista Kirjaston päivää vietetään 19.3. Kirjaston päivän tarkoitus on muistuttaa kirjastoja, kirjastojen asiakkaita, ystäviä ja poliittisia päättäjiä siitä, kuinka ainutlaatuinen, monipuolinen ja merkityksellinen kulttuuripalvelu sekä sivistyksen ja tasa-arvon edistäjä kirjasto on.

Suomen kirjastoseura kannustaakin kirjastoja järjestämään juhlia, kutsutaan kuntapäättäjän kylään ja tarjoamaan kakkukahvit asiakkailleen – koska mikäpä olisi sen arvokkaampaa kuin kirjasto!

Kirjoistoilla on tänä keväänä myös erityisen iloisia uutisia kerrottavana asiakkailleen, kun kaikkien kotikirjasto laajenee entisestään. Kirjan ja ruusun päivänä 23.4.2024 avautuu E-kirjasto, jonka palveluita voivat käyttää kaikki kuntalaiset kautta Suomen.

E-kirjastosta voi lainata e-kirjoja, äänikirjoja ja digilehtiä. niin suomeksi, ruotsiksi kuin englanniksikin. E-kirjastoa käytetään sovelluksella, joka ladataan mobiililaitteelle sovelluskaupasta.  Palvelun tuottaa Kansalliskirjasto yhteistyössä yleisten kirjastojen kanssa. Lue lisää e-kirjasto.fi

Muistathan käyttää tapahtumajulkaisujen yhteydessä hashtageja #kirjastonpäivä #biblioteketsdag