Etusivu> Ajankohtaista > Kirjaston päivänä 19.3. juhlitaan kirjastojen arvokasta työtä

Kirjaston päivänä 19.3. juhlitaan kirjastojen arvokasta työtä

Lähes joka neljäs suomalainen aikoo tänä vuonna käydä kirjastossa enemmän kuin viime vuonna.

Valtakunnallista Kirjaston päivää vietetään tämän viikon sunnuntaina 19.3. Suomen kirjastoseura kannustaa kirjastoja järjestämään juhlia, kakkukahveja, somehaasteita tai esimerkiksi pitämään kirjastossa vaalipaneelin.

Kirjastot osallistuvat pitkin viikkoa alan yhteiseen Kirjasto kannattaa –nimiseen kampanjaan.

Kirjastoilla on syytä juhlaan, sillä tutkimuksen mukaan lähes joka neljäs suomalainen aikoo tänä vuonna käydä kirjastossa enemmän kuin viime vuonna.

Tämä kävi ilmi, kun tuhannelta suomalaiselta kysyttiin näkemyksiä kirjastosta. Tutkimuksen toteutti Kantar Public tammikuussa.