Etusivu> Kirjastolehti > Näin teet älypuhelimesta turvallisemman lapselle

Näin teet älypuhelimesta turvallisemman lapselle

Onko lapsellasi älypuhelin tai tabletti? Tiesitkö, että sillä pääsee verkkoon vaikka et olisi ostanut internet-liittymää? Laitteet ottavat yhteyden sisäisen modeemin avulla ja myös ilman SIM-korttia, kun tarjolla on avoin yhteys esimerkiksi kirjastossa, kauppakeskuksessa tai ystävän kotona.

Jotta lapsi ei pääsisi sopimattomille sivuille, tulisi laitteeseen hankkia suojausohjelma. Oikean ohjelman asentamiseksi kannattaa ottaa yhteyttä puhelinoperaattoriin. Tarjolla on erilaisia turvaohjelmia, jotka vaihtelevat operaattori- ja puhelinmallikohtaisesti.

Myös sovelluskaupoissa (GooglePlay, AppleStore, Windows Store) on tarjolla ohjelmia asetusten muuttamiseksi.