Etusivu> Kirjastolehti > IFLA WLIC 2012 Helsinki: Mitä se norsukin meistä ajattelee?

IFLA WLIC 2012 Helsinki: Mitä se norsukin meistä ajattelee?

IFLA WLIC 2012 Helsinki on IFLA:n konferenssi, joka pidetään Suomessa. Olemme siis vain yksi maa IFLA:n jäsenmaiden joukossa – myös konferenssin sisältöä suunniteltaessa.

Suomen konferenssin tekevät erityiseksi sadat suomalaiset vapaaehtoiset. Toisin kuin konferenssimaissa yleensä, meiltä on riittänyt kirjastoammatillista osaamista jokaiseen vapaaehtoistehtävään.

Suomalaisten osasto

Suomalaiset näkyvät messukeskuksessa yli 50 projektin voimin. Heti rekisteröintipisteiden jälkeen kirjastojen projektit ja hankkeet näkyvät kymmenin roll-up-julistein.

Kirjastot.fi koordinoi suomalaisten yhteistä Finnish Library World -messuosastoa, jossa esitellään suomalaista kirjasto-osaamista eri sektoreilta.

Ulos messukeskuksesta

Messukeskuksen ulkopuolellakin tapahtuu: kirjastoautot parkkeeraavat Rautatientorille 17.8., kirjastot järjestävät tapahtumia ja kirjastovierailuja järjestetään ympäri maan. Ohjelmaa voi seurata suorina lähetyksinä Kirjastokaista.fi Live -kanavalla.

Tätä kirjoitettaessa on lopullinen ohjelma vielä työn alla.

Pysy ajan tasalla:

Helsingissä järjestettävän konferenssin suomenkieliset sivut: www.ifla2012.fi

Kesä-heinäkuun aikana löydät kokotekstejä konferenssissa pidettävistä luennoista täältä: www.ifla.org

Voit kirjautua keskustelujen, ammattikalenterin ja RSS-syötteiden vastaanottajaksi osoitteessa: www.kirjastot.fi

IFLA sosiaalisessa mediassa: facebook.com/kirjastot.fi ja

facebook.com/wlic2012