Etusivu> Ajankohtaista > Ehdotus vuoden 2016 Kiitos kirjasta -mitalin saajaksi

Ehdotus vuoden 2016 Kiitos kirjasta -mitalin saajaksi

Maamme kirjaväki, johon tässä lukeutuvat Kirjakauppaliitto ry, Libro ry ja Suomen kirjastoseura ry, jakaa Kiitos kirjasta -nimisen tunnustuspalkinnon.

Palkinnolla kirja-alan ammattilaiset osoittavat kiitollisuuttaan kotimaiselle kirjailijalle, jonka edellisenä vuonna Suomessa ilmestynyt kaunokirjallinen tai kaunokirjallisia keinoja käyttävä teos on ollut erityisesti virikkeitä antava. Samaa kirjailijaa ei ilman erityisiä perusteita palkita kahdesti.

Palkinnon tarkoituksena on osoittaa maamme kirjailijakunnalle, minkälaisia teoksia arvostavat lukijat, jotka työnsä puitteissa esittelevät kirjallisuutta. Äänestämään oikeutettuja ovat kaikki kirjakaupoissa ja kirjastoissa työskentelevät henkilöt. Äänestäjien kesken arvotaan kymmenen kappaletta voittanutta teosta.

Viisi viimeksi palkittuja ovat Sirpa Kähkönen, Aarne Nevanlinna, Kristina Carlson, Pauliina Rauhala ja Tommi Kinnunen.

Listaus palkituista löytyy osoitteesta http://www.kirjakauppaliitto.fi/data/pdf/file-569e40a01499a.pdf Palkinnon jakamisesta huolehtii yhdistysten edustajista koottu palkintolautakunta.

Palauta äänestyskuponki (kopioi alta sähköpostiin) 31.3.2016 mennessä .

Kiitos kirjasta 2016 –mitali

Ehdotan palkittavaksi kirjailijaa ______________________________

ja hänen kirjaansa ________________________________________

Äänestäjän nimi __________________________________________