Etusivu> Ajankohtaista > Vuoden kirjastokunta -kisan yleisöäänestyksen voitto Kurikkaan

Vuoden kirjastokunta -kisan yleisöäänestyksen voitto Kurikkaan

Vuoden kirjastokunnaksi valittiin Helsinki

Vuoden kirjastokunta -kisan yleisöäänestyksen voitti Kurikka. Kurikka sai kisassa 1167 ääntä.

“Mahtavaa! Onpa hienoa, kiitos!”, Kurikasta kommentoidaan.

“Moni on tuolla kylillä kysynyt, että milloin tämä kisa oikein ratkeaa.”

“Tästä kirjoitettiin paikallislehdissä ja jopa maakuntalehdessä. Myös kaupunki on tiedottanut aktiivisesti ja jakanut meitä somessa”, kertoo kirjastotoimenjohtaja Johanna Silander.

“Voiton salaisuus on tosi hyvä yhdessä tekeminen, vaikka porukka on pieni. Kukaan ei torppaa ideoita, joten on rohkeus kokeilla.”

Vuoden kirjastokunta -kisa oli tänä vuonna kovatasoinen.

Juontaja ja toimittaja Jenni Pääskysaaren johtama raati valitsi vuoden kirjastokunnaksi Helsingin.

Voittajat julkistettiin Helsingin kirjamessuilla.

Kilpailun toteutti Kuntaliitto. Yleisöäänestyksen järjesti Suomen kirjastoseura.

Yleisön suosikkia äänestäneiden kesken arvoimme kirjapalkinnon. Arpaonni suosi Maija S:ää.