Etusivu> Ajankohtaista > Tilaa Kirjastolehden kesänumero nyt asiakkaillesi!

Tilaa Kirjastolehden kesänumero nyt asiakkaillesi!

Kirjastolehti auttaa asiakkaita ymmärtämään paremmin, kuinka kirjastot tekevät päivittäin arvokasta työtä suomalaisten sivistyksen ja lukutaidon kehittämiseksi ja auttavat asiakkaita monin eri tavoin kasvattamaan omaa hyvinvointiaan.

Vuoden kolmas Kirjastolehti ilmestyy 5.6.2023! Kesän Kirjastolehdessä paljon mielenkiintoista luettavaa asiakkaillesi. Lehti on näppärä napata mukaan vaikkapa puistoon tai rannalle ja tutustua ajan kanssa kirjastojen kulttuurityöhön. Älä anna asiakkaittesi missata näitä juttuja:

Hurjasti vastuuta

Pienessä kaupungissa kirjastoa johtava Sirkka Suurla on saanut vastuulleen myös kaupungin sivistyksen ja kulttuurin. Tällaiset yhdistelmätehtävät ovat yleistyneet kirjastoalalla voimakkaasti vuoden 2017 tulleen uuden kirjastolain myötä.

Selvitimme, miten Sirkka Suurla onnistuu hoitamaan useita vastuita, ja millaisia asioita hän kohtaa työssään.

Uusi kirjasto

Helsingin Kalasatamaan kauppakeskus Rediin valmistuu pian uusi kirjasto. Selvitimme, miten kaupunki osallistaa lähialueen asukkaita uuden lähikirjaston suunnittelussa.

Sensuuri maailmalla

Yhdysvalloissa kirjojen sensurointipyyntöjä tehtiin kirjastoihin enemmän kuin koskaan mittaushistoriassa. Uusi ilmiö voi rantautua myös Suomeen, kirjoittaa historiantutkija Jussi Jalonen.

Kirjailija opetteli rentoutumaan

Petja Lähde huomasi orastavan burnoutin merkit, ja päätti pysäyttää sen. Halvin lääke oli liikunta.

Uusi juttusarja

Kirjastokaistan haastattelussa psykoterapeutti ja tietokirjailija Maaret Kallio. Lehden juttu jatkuu Kirjastokaistan videolla!

Muista myös!

• kirjailija Katja Kallion kolumni
  • tieto- ja kaunokirjavinkit
  • kirjaston arki -palsta.

Lukijatutkimuksemme kertoi, että monille kirjastoammattilaisille Kirjastolehti on tärkein kanava kirjastoja koskevan ajankohtaisen tiedon saamiseen. Kiitos luottamuksesta!

Haluamme muistuttaa, että Kirjastolehteä kannattaa tilata myös asiakkaita varten. Kirjastolehti auttaa ymmärtämään, että kirjastot tekevät päivittäin arvokasta työtä suomalaisten sivistyksen ja lukutaidon kehittämiseksi ja auttavat asiakkaita monin eri tavoin kasvattamaan omaa hyvinvointiaan. Lupaamme varmistaa myös tulevaisuudessa, että lehdessä pääsevät jatkossakin esiin arvokkaat tarinat pienistä, keskikokoisista ja suurista kirjastoista. Lisäksi emme unohda tieto- ja kaunokirjavinkkejä sekä kirjailijoiden ja kulttuurin ammattilaisten uusia ajatuksia.

Tilaamalla asiakaslehdet viimeistään ma 22.5.2023 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi.

Tilaa lehdet täältä

Asiakaslehden hinta per lehti 4 €, minimitilaus 10 kappaletta per numero. Hintoihin lisätään alv 24 %.