Etusivu> Ajankohtaista > Suomen kirjastoseura ja Suomen tieteellinen kirjastoseura eivät hyväksy kirjastoverkostoon kohdistuvia määrärahasupistuksia

Suomen kirjastoseura ja Suomen tieteellinen kirjastoseura ovat välittäneet opetus- ja kulttuuriministerille huolensa kirjastojen tilanteesta. Järjestöt toteavat kannanotossaan, että kirjastojen toimintaedellytyksiä leikataan kaikilla sektoreilla.  Nyt ollaan supistamassa Museoviraston kirjaston toimintaa.  Museoviraston 2.12.2015 päättyneiden yt-neuvotteluiden tuloksena museoviraston kirjaston toimintaa supistetaan merkittävästi.

Suomen kirjastoseura ja Suomen tieteellinen kirjastoseura eivät hyväksy määrärahasupistuksia, jotka kohdistuvat laajamittaisesti erikoiskirjasto- ja korkeakoulukirjastoverkostoon. Ne voivat johtaa lopputuloksiin, joissa koko kirjastotoimintaa ollaan lakkauttamassa, kuten nyt on käymässä Museoviraston kirjastolle. Suunnitelmissa on lopettaa Museoviraston kirjasto itsenäisenä yksikkönä.

Koko kannanotto http://suomenkirjastoseura.fi/toiminta/kannanotot/