Etusivu> Ajankohtaista > Pohjoismainen kirjastoviikko 9.-15.11. teemana Ystävyys Pohjolassa

Pohjoismainen kirjastoviikko 9.-15.11. teemana Ystävyys Pohjolassa

Yli 2000 koulua, kirjastoa ja muuta instituutiota viettää marraskuussa Pohjoismaista kirjastoviikkoa ympäri Pohjolan ja Baltian. Pimeimpänä vuodenaikana sytytämme kynttilän ja luemme kirjan, se on Pohjoismaisen kirjastoviikon perusajatus.

Maanantai 9. marraskuuta 2015 suuri ääneenluvunpäivä

Aamuhämärässä (ääneenlukua aamulla) lapsille ja nuorille klo 9.00

Iltahämärässä (ääneenlukua illalla) aikuisille klo 19.00

Viikon aikana järjestetään ääneenlukua, kirjailijavierailuja, paneelikeskusteluja, näyttelyitä ja muita kulttuuritapahtumia kirjastoissa, kouluissa ja muissa instituutioissa ympäri Pohjolan ja sen lähialueiden.

Vuoden kirjailijat ja tekstit:

Aikuisille: Islantilaisia saagoja

Pienemmille lapsille: Maria Parr, Våffelhjärtat

Isommille lapsille: Marjun Syderbø Kjælnes, Skriva i Sandin

Tekstit käännetään suomeksi ennen kirjastoviikkoa.

Lisätietoa: www.bibliotek.org .

Osallistuminen kirjastoviikolle on maksutonta ja ilmoittautuminen tapahtuu verkkosivujen kautta, josta voi tulostaa myös vuoden julisteen.

Pohjoismaista kirjastoviikkoa hallinnoi Norden‐yhdistysten Liitto yhteistyössä kansallisten Norden‐yhdistysten kanssa. Kirjastoviikkoa tukee Pohjoismaden ministerineuvosto.