Etusivu> Ajankohtaista > Tilaa Kirjastolehden vuoden viimeinen numero myös asiakkaille jaettavaksi

Tilaa Kirjastolehden vuoden viimeinen numero myös asiakkaille jaettavaksi

Kirjastolehden vuoden viimeinen numero kokoaa yhteen tämänkin kirjastovuoden tärkeimmät ilmiöt ja samalla suuntaamme katseemme jo tulevaan. Kirjastolehti 5/21 ilmestyy 28.11.21

Haluamme juhlistaa kanssanne asiakkaiden palaamista kirjastoon poikkeusaikojen jälkeen. Tarjoammekin kirjastoille nyt mahdollisuuden tilata myös vuoden viimeistä Kirjastolehden numeroa asiakkaille jakoon edulliseen nippuhintaan. Lehti on myös mainio muistaminen kunnan kirjastopäättäjille ja muille sidosryhmille.

Kirjastolehdessä 5/21 pääset sukeltamaan esimerkiksi näihin aiheisiin:

• Uusi matkailuvaltti
    • Kirkkonummen majesteettinen Fyyri-kirjasto nousi kansainvälisten lehtien sivuille. Kirjaston johtaja haluaa, että kunta käyttäisi Fyyriä vielä entistä paremmin turistien houkuttelemiseen.
  • Äänikirjat ja korona
    • Äänikirjojen suosio on paikoin lähes kaksinkertaistunut koronan aikana. Selvitimme, millaista kasvu on ollut Bookbeatin, Storytelin ja Nextoryn palveuissa ja kysyimme, mikä on kirjaston rooli, kun kilpailu ihmisten ajankäytöstä kiristyy.
  • Toipilaat kirjastot
    • Liettuassa ja Sloveniassa kirjastoon pääsee koronapassilla. Digipalvelujen kysyntä on kasvanut merkittävästi, mutta samalla on lisääntynyt myös turhautuminen pelkkään digiin.
  • Kurinalaista kirjoittamista
    • Entinen ammattisotilas Seppo Mustaluoto on kirjailijan työn ohella keksijä ja single malt -viskien maistelija. Hänen elämässään kirjastolla on ollut tärkeä merkitys.
  • Kolumneja koronasta ja hauskuudesta
    • Kirjastolehden kolumnistin Mika Kähkösen näkemys toisesta koronavuodesta ja ensi vuoden toiveista.
    • Suomen musiikkikirjastoyhdistyksen Tuomas Pelttarin kolumni musiikkikirjastojen tulevaisuudesta.
    • Helsingin Töölön kirjastonjohtaja Lotta Muurinen kirjoittaa siitä, miten Suomen ja samalla maailman parhaista kirjastoista puuttuu tanskalaisten vaalima hauskuus.
    • Lehdessä mukana myös vakiokolumnistimme tutkija Jussi Jalonen ja kirjailija Katja Kallio.
    • Kirjahyllyni-sarjassa esittelyssä pitkän linjan säveltäjä, kitaristi ja toimittaja Pekka Laine, joka innostuu muun muassa Miki Liukkosesta ja inhoaa luokattomia elämäkertoja.
    • Lehdessä myös tutut kauno- ja tietokirjavinkit.

Tilaa lehti 14.11.2021 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat.

• Hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Hintoihin lisätään alv 24 %.