Etusivu> Ajankohtaista > Nyt voit hakea Kirjastoseuran apurahoja

Nyt voit hakea Kirjastoseuran apurahoja

kaksi miestä selät vastakkain

Myönnetyillä apurahoilla halutaan edistää kirjastoalan ammatillista kehittymistä ja tukea alan opiskelijoita.

Suomen kirjastoseura jakaa monipuolisesti apurahoja vuonna 2022. Apurahahaku on nyt auki, lue ohjeet ja jätä hakemuksesi 20.3.2022 mennessä.

Apurahaa voi hakea seuraavista kategorioista:

1. Apurahat kansainväliseen työhön ja ammatilliseen kehittymiseen. Apurahaa voivat hakea Kirjastoseuran jäsenet kansainvälisiin opintomatkoihin, konferenssiosallistumisiin tai muuhun tarkoitukseen ammatillisen kehittymisen tueksi kotimaassa. Apurahaa voi käyttää matkakuluihin, osallistumismaksuihin ja vastaaviin. Hakijoilta edellytetään Kirjastoseuran jäsenyyttä vuodesta 2021 alkaen.
  2. Tutkimusprojektien tuki. Apurahaa voivat hakea kirjasto- ja informaatioalan opiskelijat kaikilla opintoasteilla tutkimusprojekteihin ja vastaaviin. Hakija voi olla yksittäinen henkilö tai työryhmä. Apurahaa voi käyttää projektista aiheutuvien kulujen, kuten matkakulut, viestintä- ja/tai materiaalikulut, kattamiseen. Apurahaa saavan projektin tulee liittyä johonkin seuraavista Kirjastoseuran strategisista tavoitteista: 1. Digitaaliset kirjastopalvelut, 2. Kirjastojen rooli ilmastonmuutoksen torjumisessa, 3. Kirjastoalan osaamisen kehittäminen ja moninaisuuden lisääminen kirjastoissa. Hakijoilta ei edellytetä jäsenyyttä mutta Kirjastoseuran opiskelijajäsenet ovat etusijalla valinnoissa.
  3. Stipendit opinnäytetöistä. Myönnetään stipendejä ansiokkaista opinnäytetöistä kirjastoalan opiskelijoille kaikilla opintoasteilla. Apurahaa saavan projektin tulee liittyä johonkin Kirjastoseuran strategisista tavoitteista, ks. edellinen kohta.

Apurahan määrä ja ehdot

Hakijakohtainen apuraha henkilöille ja projekteille on noin 200–700 euroa hakemuksesta ja käyttötarkoituksesta riippuen. Apuraha tulee käyttää viimeistään vuoden 2023 loppuun mennessä. Stipendin suuruus opinnäytetyölle on 400–600 euroa opinnäytetyön laajuudesta riippuen.

Milloin ja miten

Apurahan hakukausi on 16.2.-20.3.2022. Jätä hakemuksesi lomakkeella 20.3.2022 mennessä. Päätöksistä tiedotetaan sähköpostitse ja päätökset ovat nähtävillä myös Kirjastoseuran verkkosivuilla. Huom. stipendihaku on auki toistaiseksi ja hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä.

Lisätiedot

Lisätietoja sähköpostitse osoitteesta . Kaikki kysymykset ovat tervetulleita ja vastaamme niihin mahdollisimman nopeasti.

Siirry hakulomakkeeseen tästä.