Etusivu> Ajankohtaista > Nyt on aika tilata vuoden 2022 asiakaslehdet kirjastoonne

Nyt on aika tilata vuoden 2022 asiakaslehdet kirjastoonne

Vuoden ensimmäisen numeron teemana on KIRJASTO – YHTEISKUNNAN TUKIPILARI, JONNE KAIKKI OVAT TERVETULLEITA

Kirjastolehti 1/22 ilmestyy 9.2.2022. . Tilaamalla asiakaslehdet 27.1.2022 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi. Voit tilata joko vain nyt ilmestyvän lehden tai kerralla kaikki neljä vuoden 2022 asiakaslehteä.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Vuoden ensimmäisen lehden jutut käsittelevät niin yksinäisyyttä kuin kirjastojen ideoita houkutella uusia asiakkaita kokeilemaan kirjaston palveluita.

Vierailevana kolumnistina Johanna Sinisalo!

Muita aiheita mm:

• Kirjasto – yksinäisyyden poistaja
    Kirjastoon voi tulla kuka tahansa ja kokea voivansa olla yhdessä muiden kanssa. Yksinäisyys on iso yhteiskunnallinen ongelma, johon kirjasto voi tarjota ratkaisun. Tärkeimpiä tekoja ovat tasa-arvoinen palvelu, ystävällinen tapa kohdata asiakkaat sekä tapahtumat, jotka saavat ihmiset kohtaamaan.
  • Pudasjärven hirsikirjasto
    Uusi upea palvelukeskus kokoaa yhteen esimerkiksi Pudasjärven nuorisotalon, hammaslääkärin ja kirjaston. Nyt kirjastossa pohditaan, miten uusia ihmisiä voisi houkutella kirjaston asiakkaiksi.
  • Tampere – kasvava kirjastokaupunki
    Tuore kirjastopalvelujohtaja Niina Salmenkangas on nähnyt Tampereen ripeän kasvun, jossa myös kirjastot ovat osana. Nyt ratikka menee pääkirjasto Metson vierestä, mutta tulevaisuudessa keskusta kasvaa erityisesti rautatieaseman suuntaan. Kirjastojen pitää tulevaisuudessa mennä sinne, missä kaupunki kasvaa ja kehittyy.
  • Kissa-yhtyeen kirjastoammattilainen
    Muusikko ja kirjastoammattilainen Günter Kivioja aloitti korona-aikana projektin nimeltä Kissa, josta tuli heti huippusuosittu. Kivioja haluaa kirjastoon lisää glamouria. Keikoilla hän haluaa, että ihmisillä on turvallista olla. Muista myös Kirjastolehden kolumnistit:
  • Historiantutkija ja tietokirjailija Jussi Jalonen: Jos lähikirjasto katoaa, vahinko on pysyvä
  • Kirjailija Katja Kallio: Miten määritellään romaani?
  • Vieraileva kolumnisti, kirjailija Johanna Sinisalo: Genrehyllyssä teos saattaa jäädä näkymättömäksi.

Tilaa lehti 27.1.22 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat.

• Hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Hintoihin lisätään alv 24 %.

Muistutuksena myös aikataulumme lopuille vuoden 2022 asiakaslehtinumeroille:

Numero 2/22 ilmestyy 6.4., numero 3/22 ilmestyy 6.6. ja numero 4/22 ilmestyy 26.9.

Tämän vuoden aiheina muun muassa:

Kirjastoautot, kestävä elämäntapa ja kiertotalous, kirjasto kotouttajana ja digitalisaatio kirjastoissa. Lisäksi mukana kirjailijahaastatteluita, kirja-arvosteluja, lasten- ja nuortenkirjastotyötä sekä juttuja pienten kirjastojen arjesta.

Muista siis tilata kerralla kaikki vuoden 2022 neljä asiakaslehteä ja hemmottele asiakkaistasi laatuluettavalla.

Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisua ei tehdä ohuempana asiakaslehtenä ja se toimitetaan vain tilaajille ja jäsenille. Numero 5/22 ilmestyy 28.11.