Etusivu> Ajankohtaista > Muista tilata Kirjastolehti asiakkaillesi nyt!

Muista tilata Kirjastolehti asiakkaillesi nyt!

Kirjastolehti kertoo ammattilaiselle tärkeimmät alan kuulumiset ja esittelee asiakkaalle kirjastojen arvokasta työtä.

Jokaisessa lehdessä varmistamme, että kirjastot pääsevät kiinnostavalla esiin etelästä pohjoiseen ja pienestä suureen.

Vuoden ensimmäinen Kirjastolehti ilmestyy 9.2.2023. Tilaamalla asiakaslehdet 26.1.2023 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi.

Nyt kannattaa tilata kaikki tämän vuoden neljä asiakaslehteä kerralla, niin voit loppuvuoden vain odotella painotuoreita lehtiä kirjastoosi julkaisupäivänä.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Vuoden ensimmäisen numeron teemana on Päättäjät ja kirjastot.

Kansijutussamme vuoden pakolaisnaiseksi valittu Lama Kourdi kertoo, että hän ihastui kirjastoon heti ensikäynnillä. Kirjasto innosti myös kielen opiskeluun. “Ajattelin, että milloin opin suomea, jotta saan lukea kaikki kirjaston kirjat.”

Vuoden ensimmäinen Kirjastolehti ilmestyy 9.2.2023 ja aiheina muun muassa:

• Päättäjien kirjastokannat.

Poliitikot arvostavat kirjastojen aineistojen lainausta, mutta tapahtumien arvostuksessa riittää vielä työtä.

• Lukusovellukset

Algoritmi suosittelee loputtomasti luettavaa, mutta kavereilta saadut vinkit pitävät pintansa digitalisaatiossakin.

• Yksin kirjastossa.

Kinnulan kunnassa Keski-Suomessa kirjastoa pyörittää yksin Pirkko Kauppinen, joka tunnetaan kylillä laajasti.

“Saatan olla heidän päivänsä ainoa ulkopuolinen kontakti. Silloin on tärkeää olla läsnä ja varata 5–10 minuuttia aikaa. Sellainen sosiaalinen ja henkinen puoli tässä työssä on hirveän tärkeää.”

Kauppisen kirjastoura alkoi oikeastaan jo lapsena kirjaston rappusilla, kun hän vinkkasi Viisikkoa kavereilleen.

“Tämä on minun elämäni työ, jota olen tehnyt intohimolla.”

Mukana myös:

• Kauno- ja tietokirjapalstat
  • Näin saan aikaan, Kirjahyllyni ja Kirjaston arki
  • vakiokolumnistiemme Katja Kallion ja Jussi Jalosen palstat

Tilaa lehti 26.1.2023 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat kirjastoonne.

• Asiakaslehden hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Hintoihin lisätään alv 24 %.

Muistutuksena myös aikataulumme lopuille vuoden 2023 asiakaslehtinumeroille:

Numero 2/23 ilmestyy 6.4., numero 3/23 ilmestyy 5.6. ja numero 4/23 ilmestyy 25.9.

Vuonna 2023 aiheenamme on erityisesti muuttuva kirjastotyö.

• Kirjastoalan koulutuksen tulevaisuus. Laadukkaan koulutuksen avulla varmistetaan, että kirjastot säilyttävät tärkeän tehtävänsä uusissa sivistyskunnissa. Monille nuorille kirjastoala on edelleen haaveammatti.
  • Demokratia ja kirjastot. Kirjaston avulla kootaan ihmiset yhteen keskustelemaan ja saamaan tietoa. Kerromme, mitä päättäjät ajattelevat kirjastosta ja mikä on pienten kirjastojen rooli paikkakunnan demokratian tukemisessa.
  • Digitalisaatio. Lukusovellusten ja algoritmien maailmassa kirjaston pitää löytää oma paikkansa. Kirjastolla on tärkeä rooli siinä, että digitalisaation keskellä suomalaisten lukutaito säilyy ja kehittyy.

Kirjastolehti numero 5/23 eli vuosijulkaisu ilmestyy 28.11.

Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisua ei tehdä ohuempana asiakaslehtenä ja se toimitetaan vain tilaajille ja jäsenille. Voit tilata sitä kuitenkin esimerkiksi joulumuistamiseksi kuntasi kirjastopäättäjille ja yhteistyökumppaneille