Etusivu> Ajankohtaista > Kirjastot ja pakolaiskriisi – haussa parhaat käytännöt

Kirjastot ja pakolaiskriisi – haussa parhaat käytännöt

Kirjastot ympäri Suomen ovat reagoineet nopeasti pakolaiskriisiin ja vieneet palveluita turvapaikanhakijoiden ulottuville. Samalla kirjastojen ydintehtävä on kirkastunut entisestään: kirjasto tukee kansalaisyhteiskuntaa tarjoamalla kaikille pääsyn tietoon ja yhteiseen olohuoneeseen. Kirjastoilla on suuri merkitys turvapaikanhakijoiden kotoutumisessa.

Kirjastoseura kutsuu kaikki jakamaan tietoa omista käytännöistään pakolaisten kirjastopalvelujen parantamiseksi. Jakakaa parhaiten toimineet käytännöt ja vinkit kuvana tai tekstinä keskusteluketjuun Suomen kirjastoseuran Facebook-seinälle, josta ne ovat kaikkien löydettävissä.

Vinkeistä tehdään mahdollisesti myöhemmin myös juttu Kirjastolehden nettiversioon. Aiheeseen liittyviä tapahtumaideoita kannattaa jakaa myös Kirjastot.fin tapahtumapankkiin.

Odotamme esimerkkejänne Kirjastoseuran Facebook-seinällä