Etusivu> Ajankohtaista > Kirjaston päivää vietetään 19.3. ympäri Suomen

Kirjaston päivää vietetään 19.3. ympäri Suomen

Lauantaina 19.3. vietetään valtakunnallista Kirjaston päivää. Päivä on omistettu kaikille kirjastoille, kirjastoammattilaisille ja kirjastojen ystäville. Kirjastoja on syytä juhlistaa aina, mutta erityisesti nyt voimme olla iloisia siitä, että kirjastot ovat auki ja asiakkaat voivat vapaasti nauttia niiden monipuolisista palveluista.

Kirjaston päivänä kirjastoissa on tarjolla erilaista ohjelmaa, askartelupajoja ja juhlallisuuksia. Juhlia voi myös leipomalla kirjastokakun! Vuoden 2021 Koko Suomi leipoo -ohjelman voittaja Mari Pihlajamäki suunnitteli kirjastokakkureseptin, johon on haettu inspiraatiota Minna Canthin -kakusta. Testasimme myös Kirjastoseurassa kirjastokakkureseptiä ja tulokset voit katsoa Facebook-videolta.

Hyvää Kirjaston päivää kaikille Suomen kirjastoille!

Kirjaston päivän kampanjamateriaalit ovat ladattavissa täältä. Muistathan päivän tunnukset #kirjastonpäivä #biblioteketsdag