Etusivu> Ajankohtaista > Kaikki ovat tervetulleita kirjastoon – tilaa Kirjastolehti 2/22 asiakkaillesi nyt

Kirjastolehden vuoden toinen numero sukeltaa moninaisuuden maailmaan

Kirjastolehti 2/22 ilmestyy 6.4.2022. Tilaamalla asiakaslehdet 24.3.2022 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi. Voit tilata joko vain nyt ilmestyvän lehden tai kerralla kaikki vuonna 2022 vielä ilmestyvää asiakaslehteä.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Kaikkien on oltava tervetulleita kirjastoon. Kirjastolehden huhtikuun numerossakäsitellään tasa-arvoa, moninaisuutta, alanvaihtajia ja kulttuuria.

Haastattelussa mm. Riina Tanskanen ja Timo Kalevi Forss.

Aiheita myös:

• Ulkopuolinen asiantuntija voi olla iso apu, kun mietitään kirjaston tasa-arvon lisäämistä
  • Kirjaston tehtävä on lisätä tietoa
  • Ukrainan historiaa kannattaa laittaa nyt esille, kirjoittaa historiantutkija Jussi Jalonen ja tarjoaa parhaat kirjavinkit
  • Hoitotyö vs. kirjastotyö
  • 25 vuotta hoitoalalla työskennellyt vaihtoi kirjastoalalle. Työn monipuolisuus ja asiakkaiden ystävällisyys tekivät vaikutuksen
  • Kulttuuriala ja koron
  • Kriisien aika voi tuottaa aivan uudenlaista taidetta, sanoo pitkän linjan kulttuurityöläinen Timo Kalevi Forss
  • Ranskalainen kirjasto
  • Lainaksi raclette-pannu tai petankkikuulia.
  • Näin saan aikaan: Kirjailija Katriina Ranne piilottaa kirjoja, jottei lukisi koko ajan
  • Kirjahyllyni: Sarjakuvataiteilija ja Tympeät tytön -sarjan tekijä Riina Tanskanen paljastaa rakkaimman kirjansa.
  • Muista myös lehden kauno- ja tietokirjavinkit sekä kirjailija Katja Kallion kolumni

Tilaa lehti 24.3.22 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat ja tilaatko kaikki kolme numeroa vai ainoastaan Kirjastolehden 2/22.

• Asiakaslehden hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Hintoihin lisätään alv 24 %.

Muistutuksena myös aikataulumme lopuille vuoden 2022 asiakaslehtinumeroille:

Numero 3/22 ilmestyy 6.6. ja numero 4/22 ilmestyy 26.9.

Tämän vuoden aiheina muun muassa:

Kirjastoautot, kestävä elämäntapa ja kiertotalous, kirjasto kotouttajana ja digitalisaatio kirjastoissa. Lisäksi mukana kirjailijahaastatteluita, kirja-arvosteluja, lasten- ja nuortenkirjastotyötä sekä juttuja pienten kirjastojen arjesta.

Muista siis tilata kerralla kaikki vuoden 2022 neljä asiakaslehteä ja hemmottele asiakkaistasi laatuluettavalla.

Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisua ei tehdä ohuempana asiakaslehtenä ja se toimitetaan vain tilaajille ja jäsenille. Numero 5/22 ilmestyy 28.11.