Etusivu> Ajankohtaista > Kirjaston monet kasvot – tilaa Kirjastolehden kesänumero asiakkaillesi nyt

Kirjaston monet kasvot – tilaa Kirjastolehden kesänumero asiakkaillesi nyt

Kirjastolehden kesänumerossa tarkastelemme kirjaston erilaisia puolia niin Suomessa kuin maailmalla

Kirjastolehti 3/22 ilmestyy 6.6.2022. Tilaamalla asiakaslehdet 23.5.2022 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi. Voit tilata joko vain nyt ilmestyvän lehden tai kerralla molemmat vielä vuonna 2022 ílmestyvät asiakaslehdet.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Kirjasto on ajassa kiinni, muuttuva ja palvelee moninaisia käyttäjiä. Kirjastolehden kesänumerossa tutustutaan kirjaston moniin eri puoliin niin henkilöiden kuin tilojen kautta.

Haastattelussa mm. Henriika Tulivirta, Huda al Najjar ja kirjailija Niillas Holmberg.

Aiheita myös:

• Norjan wau-kirjasto
    Kirjastolehti lähti Norjaan ihastelemaan Oslon uutta wau-kirjastoa, jonka hinnaksi tuli peräti 275 miljoonaa Kirjaston arkkitehtuuri ja sen valtavista ikkunoista avautuvat upeat kaupunki- ja merinäköalat mykistävät. Nyt kirjaston johtaja jännittää, täyttyykö kirjasto pandemian jälkeen asiakkaista. ”Meille oli tärkeää, että saimme myös lähikirjastot remontoitua ennen kirjaston avautumista”, johtaja Merete Lie kertoo.
  • Lukuaktivisti Henriika Tulivirta
    Kirjastoammattilainen ja sometähti Henriika Tulivirta kertoo Kirjastolehdelle työstään ja elämästään. Tampereella asuvan Tulivirran päivät täyttyvät kirjastotöistä, illat lukemisesta ja somepreesensin ylläpidosta. Twitterissä hänellä on yli kymmenentuhatta seuraajaa, mikä on Tulivirran mielestään hillitön määrä, koska kirjastoa ei yleensä pidetä mediaseksikkäänä alana.
  • Kirjasto kotouttaa
    Syyrialainen Huda al Najjar saapui Suomeen pakolaisena. Siitä alkoi uuteen maahan kotoutuminen, jossa olennaisessa roolissa oli Espoon Sellon kirjasto. Siellä hän muun muassa opiskeli Suomea ja tutustui uusiin ihmisiin shakkipelin äärellä. Nyt hän haluaisi opettaa shakkia kirjaston tiloissa. Jutussamme espoolaiset kirjastoammattilaiset kertovat, mitä he ovat oppineet kirjaston roolista kotouttamisessa. Tapasimme myös sotaa paenneita ukrainalaisia naisia, jotka ryhtyivät heti Suomeen tultuaan opiskelemaan kieltä – tietenkin kirjastossa.
  • Muista myös kirjailija Katja Kallion ja historiantutkija Jussi Jalosen kolumnit sekä kauno- ja tietokirjavinkit.
  • Näin saan aikaan -palstalla Utsjoella asuva kirjailija Niillas Holmberg.
  • Katja Kallion kolumni ja historiantutkija Jussi Jalosen kolumnit sekä kauno- ja tietokirjavinkit.
  • Näin saan aikaan -palstalla Utsjoella asuva kirjailija Niillas Holmberg.

Tilaa lehti 23.5.22 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat ja tilaatko kaikki kolme numeroa vai ainoastaan Kirjastolehden 2/22.

• Asiakaslehden hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Hintoihin lisätään alv 24 %.

Muistutuksena myös aikataulumme lopuille vuoden 2022 asiakaslehtinumeroille:

Kirjastolehti numero 4/22 ilmestyy 26.9.

Tämän vuoden aiheina muun muassa:

Kestävä elämäntapa ja kiertotalous, kirjasto kotouttajana ja digitalisaatio kirjastoissa. Lisäksi mukana kirjailijahaastatteluita, kirja-arvosteluja, lasten- ja nuortenkirjastotyötä sekä juttuja pienten kirjastojen arjesta.

Muista siis tilata kerralla kaikki vuoden 2022 loput kaksi asiakaslehteä ja hemmottele asiakkaistasi laatuluettavalla.

Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisua ei tehdä ohuempana asiakaslehtenä ja se toimitetaan vain tilaajille ja jäsenille. Numero 5/22 ilmestyy 28.11.