Petteri Kankkunen ja Pär Österlund: Tykkäämistalous, SanomaPro 2012
Digiajan bisneksen ja markkinointiviestinnän ammattilaiset ovat kirjoittaneet raikkaan teoksen, joka tarjoaa erilaisia vinkkejä siihen, miten yrityksestä tehdään nykymaailmassa asiakkaan paras ystävä.
Kirja on jaoteltu kolmeen osaan: ensimmäisessä pureudutaan tarkemmin tykkäämistalouteen ja siihen, miten internet ja sosiaalinen media ovat mullistaneet liiketoimintamalleja. Kielellinen ilmaisu on rikasta, ja sivuilla vilisee niin massahurmauksen salaoppeja kuin karismaattisia Suuria Johtajia.
Toisessa kohdataan uusi ja uljas asiakas, joka on tottunut tuottamaan itsestään julkista tietoa verkkoon ja jonka kontaktien määrä on moninkertaistunut vuosien takaisesta.
Kolmannessa osassa pohdiskellaan, mitä nykyajan työntekijältä odotetaan ja millainen on läpinäkyvä johtaja.
Kirjan luettuaan diginatiivien hallitsemaa maailmaa ymmärtää taas hieman paremmin. Tykkäämistalous huomioi näkökulmissaan kaikki työelämän tahot asiakkaista pomoon asti. Se myös avaa sosiaalisen median toimintamalleja ja erittelee, miksi jotkin tuotteet tai palvelut muodostuvat sellaisiksi, että ihmiset ryhtyvät vapaaehtoisesti niiden puolestapuhujiksi.
Konkreettisen tekstin lisäksi Tykkäämistalous-kirjassa on havainnollisia grafiikoita ja mielenkiintoisia esimerkkipoimintoja yritysmaailmasta. Tykkään!