Etusivu> Ajankohtaista > Kirjastolehden upea syysnumero ilmestyy 25.9.

Kirjastolehden upea syysnumero ilmestyy 25.9.

Lehti on julkaisupäivänä kirjastossanne valmiina asiakkaille jaettavaksi, kun tilaat sen nyt tai viimeistään 11.9.2023.

Mitä lehdessä on tarjolla? Esittelemme sinulle parhaat tärppimme!

Kirjaston ei pidä taipua sensuuriin

Kansijutussamme haastattelussa tutkija Tommi Laitio.

Kirjastolla on tärkeä rooli: Se auttaa erilaisia ihmisiä kohtaamaan toisensa ja opettaa meitä sietämään itsellemme vastakkaisia näkemyksiä, ajattelee kansainvälistä tutkijanuraa tekevä Tommi Laitio.

”Kirjaston tehtävä on vahvistaa ääniä, jotka eivät kuulu tarpeeksi, mutta samaan aikaan edistää sanan- ja ilmaisunvapautta.”

Syksyn lehdessä myös paljon muuta kirjastoihin ja lukemiseen liittyviä juttuja. Vuoden viimeisessä Kirjastolehden asiakaslehdessä asiakkaasi pääsevät tutustumaan esimerkiksi näihin teemoihin:

Loistava Lohja

Lohjan kirjaston resurssit ovat tiukoilla, mutta silti kirjasto haluaa innostaa kokeilemaan ja luomaan uutta. Kaupungin juhlavuoden juttuja ovat esimerkiksi oma Aku Ankka -liite ja kirjastoon palkattu lukukoordinaattori, joka tukee aikuisten lukemista.

Lainavaatteet kirjastosta

Taiteilija Onerva Luoman tekemiä vaatteita sai lainata kuukauden ajan helsinkiläisestä kirjastosta. Kokeilu toi yllätyksiä. Ihmiset palauttivat vaatteet huolto-ohjeiden mukaan pestyinä, hyvässä kunnossa ja jopa silitettynä.

Eläintarha muuttui kirjastoksi

Alkuperäisestä leijonanluolasta on yhä jäljellä osia kirjastossa, joka rakennettiin kuninkaan yksityisen eläintarhan tilalle Espanjan pääkaupungissa Madridissa.

Nyt espanjalaisia kirjastonhoitajia huolettaa maan nuorten heikkenevä lukuinto ja kirjojen piratismi, joka rehottaa laajana.

Muista myös!

• vakiokolumnistiemme Katja Kallion ja Jussi Jalosen palstat
  • Kirjahyllyni, jossa tutustumme tuttujen nimien kirjamakuun
  • Näin otan rennosti -sarja
  • yhteistyössä Kirjastokaistan kanssa tehty uusi juttusarjamme, joka laajenee myös Kirjastokaistalta löytyvään pidempään haastatteluun
  • tieto- ja kaunokirjavinkit

Kirjastolehti on Kirjastoseuran tärkein kanava, jonka kautta saadaan välitettyä tietoa kirjastoalasta. Lehden jutut tehdään huolella ja journalismin periaatteita kunnioittaen. On tärkeää, että lehteä on mahdollisimman monessa paikassa tarjolla, jotta kirjastojen asioista päättävät henkilöt voivat sen avulla tutustua kirjastojen monipuoliseen työhön.

Tilaamalla asiakaslehteämme jakoon kirjastoosi olet siis mukana tekemässä vaikuttamistyötämme.

Muista siis tilata Kirjastolehteä kirjastoon. Näin varmistamme, että moderni, ajankohtainen ja kaikkia suomalaisia palveleva kirjasto myös näkyy mahdollisimman laajasti.

Kirjastolehti auttaa ymmärtämään, että kirjastot tekevät päivittäin arvokasta työtä suomalaisten sivistyksen ja lukutaidon kehittämiseksi ja auttavat asiakkaita monin eri tavoin kasvattamaan omaa hyvinvointiaan. Lehdessä pääsevät esiin arvokkaat tarinat pienistä, keskikokoisista ja suurista kirjastoista. Unohtamatta kirjavinkkejä sekä kirjailijoiden ja kulttuurin ammattilaisten uusia ajatuksia.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Tilaamalla asiakaslehdet ma 11.9.2023 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä 25.9.23 valmiina jaettavaksi.

Tilaa näin:

Tilaa lehteä

Tilaa lehti valitsemalla aukeavasta lomakkeesta Tilaan kirjastoon ja Nipputilaus. Voit tilata myös sähköpostitse osoitteesta , ilmoita sähköpostissa:

• montako lehteä tilaat per numero

Muistutuksena, että ensi vuoden asiakaslehtitilauksia alamme kerätä marraskuussa

Muista siis tilata ja hemmottele asiakkaitasi laatuluettavalla!

Asiakaslehden hinta per lehti 4 €, minimitilaus 10 kappaletta per numero. Hintoihin lisätään alv 24 %.