Etusivu> Ajankohtaista > Kirjastolehden kirjallisuusteemainen numero ilmestyy 27.9.: tilaa nyt asiakaslehdet kirjastoosi!

Kirjastolehden kansi numero 4/21

Syksy tuo kirjastoon taas uudet ja vanhat asiakkaat. Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Muistathan siis tilata lehteä asiakkaillesi jaettavaksi, kun pääsemme muutenkin liikkumaan ja tapaamaan toisiamme enemmän.

Nelosnumeron teemana on kirjallisuus. Haastattelussa nuortenkirjailija Dess Terentjeva, romantiikkaa kirjoittava Ulla-Mari Kivi ja kirjalliset Kytömäen sisarukset. Paljon luettavaa kirjallisuudesta innostuneille ja kirjastoalan ammattilaisille!

Syyskuun Kirjastolehden aiheina mm.:

• Täysillä kirjailijaksi: Venäjällä syntynyt nuortenkirjailija Dess Terentjeva voitti kustantamon kirjoituskilpailun. Kirjastoammattilaisuus oli varasuunnitelma, jota hän ei enää tarvitse.
  • Lahjakkaat Kytömäet: Kävimme Tampereella tervehtimässä palkittuja kirjoittajia Anni ja Pekka Kytömäkeä. Heidän äitinsä Outi Kytömäki työskenteli kirjastossa, joten Annikin pääsi auttelemaan äitiä leimaamalla eräpäiväkortteja.
  • Kirjastoon kuokkimaan: Vantaan Tikkurilaan perustettiin muutama vuosi sitten kirjastopuutarha, jonka viljelylaatikot ovat saaneet suuren suosion. Kävimme selvittämässä, miten tomaatit kasvavat kirjastossa.
  • Rohkeasti romantiikkahyllylle: Kirjaston romantiikkahyllyn edessä koetaan yhä häpeää. Kirjastoammattilainen ja romantiikkaa kirjoittava Ulla-Mari Kivi kertoo, miksi genreä kuitenkin kannattaa pitää kirjastossa esillä.
  • Lehdessä myös: Kirjailija ja teatteriohjaaja Hanna Rytin aikaansaamisvinkit ja kosmologi Syksy Räsäsen
  • Mukana myös lehden vakiokolumnistit: kirjailija Katja Kallio ja historiantutkija Jussi Jalonen sekä vinkit kauno – ja tietokirjoihin.

Tilaa lehti 16.9.2021 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat.

• Hinta per lehti 3 € yli 50 lehden nippu ja 4 € alle 50 lehden nippu.
  • Minimitilaus 10 kappaletta per numero. Hintoihin lisätään alv 24 %.

Ps. Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisusta ei tehdä asiakaslehtiversiota ja se toimitetaan vain vuosikertatilaajille ja jäsenille.