Etusivu> Ajankohtaista > Kirjastolehden kevätnumero tilataan asiakkaille nyt!

Kirjastolehden kevätnumero tilataan asiakkaille nyt!

Kirjastolehti kertoo ammattilaiselle tärkeimmät alan kuulumiset ja esittelee asiakkaalle kirjastojen arvokasta työtä.

Jokaisessa numerossa varmistamme, että kirjastot pääsevät kiinnostavalla esiin etelästä pohjoiseen ja pienestä suureen.

Kirjastolehden kevätnumero ilmestyy 8.4.2024. Tilaamalla asiakaslehdet pe 22.3.2024 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi. Tarkista myös, että vuositilauksenne proliitteellisestä lehdestä ovat ajan tasalla.

Kun nyt tilaat kaikki loput tämän vuoden kolme asiakaslehteä kerralla, niin voit loppuvuoden ilahtua, kun painotuoreet lehdet saapuvat julkaisupäivänä.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Kirjastolehti ilmestyy 8.4.2024 ja aiheina muun muassa:

Kansijutussamme tutustumme kirjastolähettiläisiin Hervannassa.  Tampereella kirjaston asiakas sai idean, ja nyt kerran kuukaudessa Hervannan kirjastossa päivystää joukko kirjastolähettiläitä, esimerkiksi Rihab Eldsogi. He neuvovat maahanmuuttajataustaisia asiakkaita yli seitsemällä kielellä. Lähettiläät ovat houkutelleet kirjastoon lisää uusia asiakkaita.

• Uusi e-kirjasto
    Kansalliskirjasto valmistelee parhaillaan uuden, lähes koko maan kattavan e-kirjaston julkaisua. Lue kirjaston työntekijöiden ajatuksia viime hetken valmisteluista ennen julkaisua.
  • Näin haet kirjastoalalle
    Ota lehdestä talteen infografiikka, jonka avulla näet missä, miten ja milloin voi hakea opiskelemaan kirjastoalaa, ja mitä kaikkea opiskeluun vaaditaan.
  • Kirjastovene saapuu
    Toimittaja Rauli Virtanen seurasi Laosissa, kun kirjastoveneet rantautuivat Phonsavangin kylän rantahiekkaan. Kylän lapsille veneiden tulo on yksi viikon kohokohtia. Veneiden rahoitus tulee hyväntekeväisyysjärjestöltä, ja niille on nyt entistä kovempi tarve.

Mukana myös:

• Kirjailija Katja Kallion ja historiantutkija Jussi Jalosen kolumnit
  • Kirjahyllyni- ja Näin saan aikaan palstalla tunnetut suomalaiset kertovat suhteestaan lukemiseen ja kirjastoihin
  • Kirjastokaistan palstalla tutustumme ajankohtaiseen henkilöön, jonka kanssa keskustelu jatkuu Kirjastokaistan videohaastattelussa
  • Kauno- ja tietokirjavinkit

Tilaa lehti pe 22.3.2024 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat kirjastoonne.

• Asiakaslehden hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Kirjastolehti ei ole toiminnastaan alv-velvollinen.

Muistutuksena myös aikataulumme lopuille vuoden 2024 asiakaslehtinumeroille:

Numero 3/24 ilmestyy 31.5. ja numero 4/24 ilmestyy 25.9.

Kirjastolehden teemoja vuonna 2024 ovat kuntien yhteinen e-kirjasto, tekoäly ja kirjastojen työ lukutaidon kehittämiseksi.

Kirjastolehti numero 5/24 eli vuosijulkaisu ilmestyy 27.11.

Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisua ei tehdä ohuempana asiakaslehtenä ja se toimitetaan vain tilaajille ja jäsenille. Voit tilata sitä kuitenkin esimerkiksi joulumuistamiseksi kuntasi kirjastopäättäjille ja yhteistyökumppaneille.