Etusivu> Ajankohtaista > Kirjastoalan huiput haussa – ehdota palkittavia

Kirjastoalan huiput haussa – ehdota palkittavia

Jätä ehdotuksesi 16.3. mennessä

Suomen kirjastoseura jakaa vuosittain tunnustuspalkinnot kirjastoalan kehittäjälle ja työn sankarille. Jätä ehdotuksesi palkinnon saajaksi 16.3.2020 mennessä.

Ehdotuksia voivat tehdä yksityishenkilöt ja yhteisöt. Suomessa on kansainvälisesti tunnustettu kirjastolaitos, jonka tekijät ansaitsevat tulla palkituiksi!

Kehittäjä – Hilkka M. Kauppi -palkinto

Kuka on mielestäsi uudistanut kirjastoja ja ansaitsee palkinnon kehittämistyöstä? Palkinto jaetaan tunnustuksena kirjastotoiminnassa tehdystä teosta tai työstä, joka on edistänyt kirjastoalan kehitystä ja tunnetuksi tekemistä sekä avartanut alaan liittyviä näkemyksiä.

Työn sankari – Mikko Mäkelä -palkinto

Palkittavaksi etsitään pitkän linjan tekijää. Palkinto jaetaan tunnustuksena ja huomionosoituksena kirjastoalalla tehdystä pitkäaikaisesta tai muuten ansiokkaasta työstä.

Miten asetan ehdokkaan?

Voit jättää ehdotuksesi tällä lomakkeella.

Ehdotukset käsittelee ja palkinnon saajat päättää Kirjastoseuran hallitus. Palkinnot jaetaan keväällä 2020.

Kirjastoseuran tunnustuspalkinnot on nimetty Kirjastoseuran pitkäaikaisen toiminnanjohtajan Hilkka M. Kaupin (1921–1996) sekä kirjallisuuspiireissä ja kirjastoalalla aktiivisesti vaikuttaneen tamperelaisen Mikko Mäkelän (1910–1985) mukaan.

Lisätietoja:

toiminnanjohtaja Rauha Maarno (, puh. 044 7481801)