Etusivu> Ajankohtaista > Kiitos kirjasta -palkinto Tommi Kinnuselle

Kiitos kirjasta -palkinto Tommi Kinnuselle

Kiitos kirjasta -mitali myönnetään vuonna 2015 Tommi Kinnuselle teoksesta Neljäntienristeys.

Palkinto jaettiin torstaina 23.4.2015  Akateemisessa Kirjakaupassa Helsingissä, jossa juhlittiin Kirjan ja Ruusun päivää.

Palkintolautakunnan perustelut:

”Neljäntienristeys on koskettava ja vahva tarina sitkeistä naisista. Romaani kertoo myös erilaisuudesta ja suomalaisen yhteiskunnan muutoksesta. Kertojanäkökulman vaihtelu tekee kirjan rakenteesta erityisen onnistuneen ja pitää lukijan hyvin otteessaan. Kieli on kaunista, henkilökuvaus taitavaa ja elämänkohtalot kiehtovia, joten se on todella tasapainoinen ja hiottu kokonaisuus.

Neljäntienristeys on loistava esikoisteos, joka kestää hyvin aikaa. Hyvän kirjan maine on myös kiirinyt asiakkaalta toiselle ja kirjastoissa se on edelleen yksi varatuimmista kirjoista.”

Kiitos kirjasta -palkinnon perustajat ja jakajat ovat Kirjakauppaliitto ry, Libro ry ja Suomen kirjastoseura ry. Ensimmäinen Kiitos kirjasta -palkinto jaettiin vuonna 1948. Palkinto on tunnustuspalkinto, joka käsittää mitalin ja kunniakirjan. Se luovutetaan kotimaiselle kirjailijalle, jonka edellisenä vuonna ilmestynyt suomen- tai ruotsinkielinen kaunokirjallisuuteen kuuluva teos on ollut erityisen virikkeitä antava. Palkinnon tarkoituksena on edistää kirja-alan ammattilaisten omakohtaista kirjallisuuden arviointia ja osoittaa maamme kirjailijakunnalle, minkälaisia teoksia arvostavat lukijat, jotka työssään esittelevät kirjallisuutta.

Lisätietoa palkinnosta ja aiemmin palkitut: http://www.kirjakauppaliitto.fi/?page_id=73