Etusivu> Ajankohtaista > Jukka Relander jatkaa Kirjastoseuran puheenjohtajana

Jukka Relander jatkaa Kirjastoseuran puheenjohtajana

Historioitsija, kolumnisti Jukka Relander (Vihreät) valittiin yksimielisesti Suomen kirjastoseuran puheenjohtajaksi kolmannelle kaudelle vuosiksi 2014–2015 Mikkelissä Suomen kirjastoseuran vuosikokouksessa 12.6.2013 valtakunnallisten Kirjastopäivien yhteydessä.

E-kirjat ja digitaalinen aineisto tekijänoikeuksineen ovat kirjastoalan tulevaisuuden haasteita niin Suomessa kuin maailmanlaajuisesti. Jukka Relander osallistuu myös Kirjastoseuran kansainväliseen toimintaan kirjastojen kansainvälisen kattojärjestön IFLA (International Federation of Library Associations and Institutions) järjestön puitteissa.  Kirjastoseuran toiminnanjohtaja Sinikka Sipilä aloittaa IFLAn puheenjohtajana elokuussa. Kirjastoseura toteuttaa myös merkittävää tietotekniikan kansalaiskäyttöä edistävää Kirjastot ja kehitys -hanketta Namibiassa ja Tansaniassa.

Suomen kirjastoseura on vuonna 1910 perustettu kaikille avoin järjestö, joka tekee työtä kirjastojen puolesta. Kirjastoseura julkaisee Kirjastolehteä, kampanjoi Lainan päivänä ja järjestää mm. valtakunnallisia Kirjastopäiviä.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Toimistopäällikkö Kristiina Kontiainen, p. 044-748 1801