Etusivu> Ajankohtaista > Ehdota suosikkiasi vuoden 2023 Kiitos kirjasta -palkinnon saajaksi!

Ehdota suosikkiasi vuoden 2023 Kiitos kirjasta -palkinnon saajaksi!

On jälleen aika juhlistaa kotimaista kirjallisuutta ja palkita ajatuksia herättelevä teos vuodelta 2022! Suomen kirjastoseura ry, Kirjakauppaliitto ry ja Libro ry jakavat Kiitos kirjasta -nimisen tunnustuspalkinnon ja ehdokaskysely on käynnissä 3.2.-19.3.2023.

Kiitos kirjasta -palkinto on nimensä mukaisesti kiitos kirja-alan ammattilaisilta kirjailijalle, jonka kaunokirjallinen tai kaunokirjallisia metodeja käyttävä teos on poikkeuksellisen inspiroiva ja virikkeitä antava. Palkinnon saaja valitaan kilpailua edeltäneen vuoden aikana Suomessa julkaistujen suomen- tai ruotsinkielisten teosten joukosta. Samaa kirjailijaa ei ilman erityisiä perusteita palkita kahdesti. Vuonna 2022 palkinnon sai Anneli Kanto romaanillaan Rottien pyhimys (Gummerus) .

Yhdistykset järjestävät kirjakaupoissa ja kirjastoissa työskenteleville ehdokaskyselyn 3.2.-19.3. välisenä aikana. Kyselyn päätyttyä yhdistysten edustajista koostuva palkintolautakunta valitsee voittajan ehdotettujen teosten joukosta. Palkinto jaetaan 23.4. Kirjan ja ruusun päivänä Oodin Kirjataivaassa.

Ehdota Kiitos kirjasta -palkinnon saajaa täältä!

Kiitos kirjasta -mitali on suomalainen kirjallisuuspalkinto, jota Kirjakauppaliitto ry, Libro ry ja Suomen Kirjastoseura ovat jakaneet jo vuodesta 1966. Tunnustuspalkinto (mitali ja kunniakirja) annetaan kotimaiselle kirjailijalle, jonka edellisen vuoden suomen- tai ruotsinkielinen teos on elähdyttänyt kaunokirjallisuutta.