Etusivu> Ajankohtaista > Suomen kirjastoseura etsii toiminnanjohtajaa

Suomen kirjastoseura etsii toiminnanjohtajaa

Oletko innostunut kirjastoista ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta? Oletko työtä pelkäämätön, aktiivinen ja kielitaitoinen verkostoituja?

Suomen kirjastoseura on järjestö, joka edistää kirjastojen asemaa ja kehittää alan ammattilaisten osaamista. Jäsenemme ovat kirjastoissa työskenteleviä ammattilaisia ja kirjastojen käyttäjiä. Tavoitteemme on olla kirjastoalan ajatusjohtaja ja haluttu yhteistyökumppani. Etsimme uutta toiminnanjohtajaa nykyisen siirtyessä uusiin haasteisiin.

Toiminnanjohtajana vastaat Kirjastoseuran operatiivisesta johtamisesta, toiminnan kehittämisestä ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. Työ edellyttää johtamis- ja organisointitaitoja, ymmärrystä hallinnosta ja taloudesta, hyvät sosiaaliset taidot ja kyvyn hoitaa yhteiskuntasuhteita.

Sinulla on kokemusta johtamisesta ja pystyt antamaan näyttöjä vaativien projektien toteuttamisesta. Lisäksi tunnet kuntakentän. Parhaat edellytykset tehtävään antaa korkeakoulututkinto ja kirjastoalan tuntemus. Odotamme sinulta erinomaista suomen ja englannin kielen taitoa. Ruotsin kielen taidosta ja järjestötyön tuntemuksesta on tehtävässä paljon etua.

Tehtävä on ainutlaatuinen näköalapaikka kirjastomaailmaan. Pääset työssäsi tukemaan tulevaisuuden kirjastopalvelujen kehittymistä ja kirjastoalan ammattilaisia. Tarjoamme motivoivan järjestötyön asiantuntevan tiimin ja sitoutuneiden vapaaehtoisten kanssa, kiinnostavan kansainvälisen ulottuvuuden ja kilpailukykyiset edut.

Työ alkaa 3.1.2022 tai sopimuksen mukaan ja tehtävä on vakituinen. Haastattelut pidetään 3.12. Helsingissä.

Lähetä Kirjastoseuran hallitukselle osoitettu hakemuksesi 26.11.2021 mennessä sähköpostin liitetiedostona osoitteeseen . Liitä hakemukseen palkkatoive, ansioluettelo ja mahdollisten suosittelijoiden yhteystiedot.

Lisätietoja tehtävästä: toiminnanjohtaja Rauha Maarno, puhelimitse 044 7481801, seuraavina aikoina: 17.11. klo 14–15 ja 19.11. klo 10–12.