Etusivu> Ajankohtaista > Virtuaaliset Esko-kahvit: Kirjastopalveluja kotiin 20.11.2020

Virtuaaliset Esko-kahvit: Kirjastopalveluja kotiin 20.11.2020

Tervetuloa mukaan Esteettömät kirjastopalvelut Esko -työryhmän ensimmäisille virtuaalisille aamukahveille perjantaina 20.11. klo 9-10.30.

Aamukahvien aiheena Kirjastopalvelut kotiin:

8.45 Linja avataan ja testataan yhteydet

9.00 Tervetuloa! Esteettömät kirjastopalvelut Esko -työryhmä esittäytyy

9.10 Case Turku: OmaKirjasto, kirjasto aina kotona

9.30 Case Helsinki: Joustoasiakkuus – vaihtoehto kirjaston kotipalvelulle

9.50 Case Nurmes: Kyläyhteisö kirjaston kumppanina?

10.10 Keskustelua, terveisiä ja ensi kertaa varten aihetoiveita työryhmälle

10.30 Tilaisuus loppuu

Aamukahveille pääset liittymään tästä linkistä 20.11.2020 klo 8.45 alkaen.

Voit osallistua tilaisuuteen alusta alkaen tai hypätä mukaan sinulle sopivassa kohdassa. Aamukahveilla on tarkoitus lyhyiden alustusten pohjalta keskustella, kysellä ja ideoida yhdessä, ei vain kuunnella luentoja. Esimerkkimme ovat eri puolilla Suomea käytössä olevia palveluita, joiden avulla tarjotaan kirjatopalveluja niillekin, jotka kirjastoon eivät pääse. Aamukahveille ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet!

Ota siis koneen ääreen kuppi kahvia ja tule mukaan!

Aamukahvien ohjelma alkaa klo 9. Jos ehdit paikalle sen jälkeen, liitythän webinaariin mikrofoni suljettuna.

Jos sinulla on kahvien aikana kysymyksiä, voit laittaa ne chattiin, valvojamme seuraavat chattiruutua kahvien ajan. Myös nostamalla käden voit pyytää puheenvuoroa.

Jos sinulla on ongelmia liittyä webinaariin perjantaina, laita sähköpostia info @ fla.fi, laita viestiin mukaan puhelinnumerosi, niin selvitetään tilanne yhdessä.

Suomen kirjastoseuran Esko-työryhmä edistää kirjastopalveluiden tasavertaista saatavuutta kaikille. Ryhmän painopisteenä ovat kansalaiset, jotka eivät terveydentilansa vuoksi pääse itse kirjastoon. Se yhdistää kirjastojen kotipalveluissa ja laitoskirjastoissa työskentelevät ammattilaiset järjestämällä heille ammattitaitoa tukevia koulutuspäiviä ja muita tapaamisia.

Tietoiskujen aineiston voit ladata osoitteessa suomenkirjastoseura.fi/tyoryhmat/esko  perjantaista 20.11. alkaen.

Lisätietoja webinaarin sisällöstä: Marja Heroja, marja.heroja @ ouka.fi