Etusivu> Menneet tapahtumat > SuomiAreena: E-kirjasto kutsuu lukemaan – mistä kirjat? 26.6.2024 Kaupungintalon piha

Tervetuloa kuuntelemaan keskustelua E-kirjasto kutsuu lukemaan – mistä kirjat? keskiviikkona 26.6. klo 14-14.45 Kaupungintalon pihan lavalle!

Kirjasto on Suomen käytetyin kulttuuripalvelu. Keväällä avautunut E-kirjasto täydentää kirjastojen tarjontaa: digikirjoja on kuitenkin niukasti tarjolla, sillä kustantajat päättävät, mitä aineistoja he kirjastolle myyvät. Samaan aikaan kirjailijoilla ja kääntäjillä on vaikeuksia tulla toimeen työllään. Miten ratkaistaan tilanne niin, että tekijät tulevat toimeen, kirjasto täyttää sille laissa asetetut tehtävät ja kirjojen kustantaminen on kannattavaa? Paikalla myös pop up -kirjasto.

Keskustelun juontaa Rosa Meriläinen ja panelisteina keskustelussa ovat:

Anna Baijars
toimitusjohtaja
Gummerus

Laura Huhtasaari
kansanedustaja
Perussuomalaiset

Karo Hämäläinen
kirjailija, toimittaja ja grillinpitäjä

Juha Manninen
toiminnanjohtaja
Suomen kirjastoseura

Nasima Razmyar
kansanedustaja
SDP

Keskustelu toteutetaan yhteistyössä Suomen kirjastoseuranSanaston ja e-kirjaston kanssa.