Etusivu> Menneet tapahtumat > Kotu-työryhmän aamukahvit tutkimustiedosta kirjastoissa/sta 14.2. klo 9-10

Kotu-työryhmän aamukahvit tutkimustiedosta kirjastoissa/sta 14.2. klo 9-10

Tutkimustieto kirjastoissa (ja kirjastoista) - mitä se on, missä se on, käytetäänkö sitä ja miten

Ystävänpäivänä tarjolla puhetta kirjastoalan tutkimustoiminnasta!

Aamukahvien esitykset:

Suorsa Kirjastotieto Kirjastoseura 2024

Kotu-aamukahvit Pasi Kangas kommentti

Keitä itsellesi kuppi kuumaa ja tule linjoille keskustelemaan, kuuntelemaan, ideoimaan koulutus- ja tutkimustyöryhmämme kanssa keskiviikkona 14.2.24 klo 9 alkaen.

Aamukahvien aiheena tutkimustieto ja kirjastot eli keskustelua kirjasto- ja informaatioalan tutkimustiedosta ja tutkimuksista, miten tutkimusta hyödynnetään kirjastoissa ja mistä niitä löytää? Minkälaisia tarpeita ja sovelluksia kirjastoissa on tutkimuksista, entä onko kirjastoissa toiveaiheita tutkijoille, ehdotuksia tutkittaviksi ilmiöiksi?

Mitä kirjastojen toimintaan liittyvästä akateemisesta tutkimuksesta ajatellaan yleisesti? Välittyykö tutkittu tieto? Millä foorumilla kirjastojen tutkimustiedosta keskustellaan vai keskustellaanko ollenkaan? Kuka keräisi uusimmat tutkimukset kaikkien ulottuville ja saataville?

Olisiko tutkimuksista keskustelevalle foorumille kiinnostusta kirjastokentällä? Kulkeeko tieto valmistuneista opinnäytteistä oppilaitosten ulkopuolelle? Etsitään yhdessä vastaukset näihin kysymyksiin. Pääset myös halutessasi vinkkaamaan löytämäsi tutkimuksen helmet muille linjoilla olijoille.

Ohjelma:

• Tervetuloa
  • Alustus aiheesta tutkimustieto kirjastoissa
  • Kommenttipuheenvuorot työryhmästä
  • Keskustelu
  • Lopetus, yhteenveto

Ilmoittaudu kahveille ennakkoon ja laitamme sinulle kalenterikutsun viimeistään 12.2. Tapahtumaan päsäet myös 14.2. suoraan tälle sivulle tulevasta linkistä.

Pääset kahveille tästä linkistä ke 14.2. klo 8.45 alkaen: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Ilmoittaudu täältä