Etusivu> Ajankohtaista > Suomen kirjastosäätiön apurahat haussa 31.3. mennessä

Suomen kirjastosäätiön apurahat haussa 31.3. mennessä

Suomen kirjastosäätiö tukee kirjastojen kehittämistä, projekteja, koulutusta, tutkimusta, selvityksiä ja kokeiluja, kirjastoalan kansainvälistä toimintaa sekä muuta tarkoitustaan edistävää toimintaa. Se voi tukea yksityisiä henkilöitä, vapaita yhteenliittymiä ja yhteisöjä.

Apurahaa voi hakea esim. kansainvälisiin seminaareihin tai webinaareihin osallistumiseen tai niiden järjestämiseen ja verkostoitumiseen. Ensisijaisesti apurahoja on myönnetty henkilöille, joilla on esitys tai posteri konferenssissa tai seminaarissa. Apurahoja ei myönnetä alan perus- tai jatko-opintoihin eikä täydennyskoulutukseen.

Haku tapahtuu sähköisellä lomakkeella. Hakijan on ensin rekisteröidyttävä Kirjastot.fi-sivustoon. Lomaketta voi käyttää vain kirjautuneena. Kaikki tähdellä (*) merkityt kohdat on täytettävä. Kun lomake on tallennettu, se tulostetaan, allekirjoitetaan ja lähetetään mahdollisine liitteineen Suomen kirjastosäätiöön joko postitse tai sähköpostilla. Hakuaika päättyy 31.3.2023 klo 24.00.

Postitusosoite:
Osoite:
Suomen kirjastosäätiö
Malmönkatu 35
65100 Vaasa

Sähköposti:

Vain määräaikaan mennessä hakupalveluun jätetyt hakemukset käsitellään. Apurahan saajat sitoutuvat toimittamaan tiliselvityksen tositekopioineen ja raportin hankkeen päätyttyä.

Apurahan saaneiden nimi, avustuksen kohde ja myönnetty summa julkaistaan huhtikuun lopussa tällä sivulla.
 Hakulomake

Lisätiedot:
Anneli Ketonen, asiamies, puh. 040 520 6156
Sirpa Manner, puheenjohtaja, puh. 0400 615 640

Suomen kirjastosäätiö on perustettu tukemaan kirjastoalan tutkimusta ja kehitystä vuonna 1995. Tarkoituksensa toteuttamiseksi säätiö tukee taloudellisesti kirjastoja hyödyttäviä kampanjoita, alan koulutusta sekä tutkimusten, selvitysten ja kokeilujen tekemistä, kirjastoalan kansainvälistä toimintaa ja muuta tarkoitustaan edistävää toimintaa.