Etusivu> Ajankohtaista > Palkitsemme kirjastoalan ammattilaisia – ehdota nyt

Palkitsemme kirjastoalan ammattilaisia – ehdota nyt

Suomen kirjastoseura jakaa arvoltaan merkittävät kirjastoalan henkilöpalkinnot Kirjastopäivillä Hämeenlinnassa

Suomen kirjastoseura on perinteisesti jakanut vuosittain kirjastoalan henkilöpalkinnot. Nyt konseptia on uudistettu ja palkinnot jaetaan jatkossa joka toinen vuosi Kirjastopäivien yhteydessä.

Palkinnot jaetaan seraavissa kategorioissa:

• Vuoden kirjastoammattilainen
  • Kirjaston kehittäjä

Palkintojen tärkein tavoite on tuoda esille niin kirjastoalan kesken kuin yleiselläkin tasolla kirjastoammattilaisten osaaminen, monipuolinen toimikenttä ja uusimmat innovaatiot alan kehittämiseksi.

Vuoden kirjastoammattilainen -palkinnon tarkoitus on tehdä yleisten kirjastojen ammattilaisten arvokas työ entistä näkyvämmäksi, samalla tukien kirjastolaisten ammatillista identiteettiä ja ammattiylpeyttä kannustavien palautteiden avulla.

Kirjaston kehittäjä -palkinto tuo huomion alan uusille innovaatioille. Palkinto voidaan myöntää joko yksittäiselle henkilölle tai työryhmälle, joka on onnistuneesti yhdessä vienyt kirjastopalveluja eteenpäin. Palkinto voidaan myöntää kirjastossa työskentelevälle tai alan muulle toimijalle, esim. järjestö, yritys, oppilaitos, asiantuntija tms. toimijalle, joka on merkittävästi edistänyt alan kehitystä.

Jätä ehdotuksesi palkinnon saajaksi 3.5.2022 mennessä täällä.

Ehdotuksia palkinnon saajiksi voivat tehdä yksityishenkilöt ja yhteisöt. Molempien palkintojen arvo on 2 000 euroa ja palkinnon saajat päättää Kirjastoseuran hallitus.

Uudistetut palkinnot jaetaan ensimmäistä kertaa Hämeenlinnan Kirjastopäivien Kirjastoiltamissa torstaina 16.6.2022.