Etusivu> Ajankohtaista > Kirjallisuuden tunnustuspalkinto Kiitos kirjasta jaetaan sunnuntaina 23.4.

Kirjallisuuden tunnustuspalkinto Kiitos kirjasta jaetaan sunnuntaina 23.4.

Kirjakauppaliitto ry:n, Libro ry:n ja Suomen kirjastoseuran vuosittain jakama Kiitos kirjasta -tunnustuspalkinto luovutetaan voittajalle Kirjan ja ruusun päivänä sunnuntaina 23.4. klo 13.00 Keskuskirjasto Oodissa. Arvostettu palkinto on kirja-alan ammattilaisten valitsema ja se on jaettu ensimmäisen kerran vuonna 1966.

Kirjakauppaliitto ry:n, Libro ry:n ja Suomen kirjastoseuran jakama Kiitos kirjasta -palkinto on tunnustus kirja-alan ammattilaisilta kirjailijalle, jonka edellisenä vuonna Suomessa ilmestynyt kaunokirjallinen tai kaunokirjallisia keinoja käyttävä teos on erityisen inspiroiva ja virikkeitä antava. Palkinto käsittää mitalin ja kunniakirjan. Tarkoituksena on osoittaa kirjailijakunnalle, minkälaisia teoksia arvostavat kirjallisuuden parissa työskentelevät lukijat. Ensimmäinen Kiitos kirjasta -palkinto jaettiin vuonna 1966 ja aiempia voittajia ovat olleet mm. Katja Kettu, Antti Rönkä ja Anneli Kanto.

Yhdistysten edustajista koostuva palkintolautakunta tekee valintansa maamme kirjaväen ehdottamien teosten välillä ja voittaja palkitaan Kirjan ja ruusun päivänä sunnuntaina 23.4. klo 13.00 Keskuskirjasto Oodissa, Saarikoski-matolla Kirjataivaassa.

”Palkittava kirjailija osaa ihmeellisellä tavalla rakentaa uniikkeja henkilöhahmoja”, kertoo raati valinnastaan.

Tilaisuus on kaikille avoin ja sinne on vapaa pääsy.

Lue lisää palkinnosta Suomen Kirjakauppaliiton nettisivuilta.