Etusivu> Kirjastoseuran kauppa> Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot

Suomen kirjastoseura ry (myöhemmin Kirjastoseura)
Y- tunnus 0202163-0

Yleistä

Kirjastoseura noudattaa yleisiä kuluttajakauppaan, markkinointiin ja mainontaan liittyviä säädöksiä, ohjeita ja muita kuluttajakauppaa koskevia suosituksia. Tietosuojaselosteessa ilmenee, mitä tietoja Kirjastoseura kerää asiakkaistaan ja mihin tietoja käytetään. Kirjastoseura pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan ilmoituksetta. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Toimitusehdot

Verkkokaupan tuotteita myy Suomen kirjastoseura, y-tunnus 0202163-0. Kirjastoseura myy tuotteita täysi- ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Nämä toimitusehdot koskevat Kirjastoseuran ja sen asiakkaiden välistä toimintaa verkkokaupassa ostoskorin kautta ostettavien tuotteiden osalta. Verkkokaupan ilmoitetut toimitusajat ovat arvioituja toimitusaikoja. Tilaukselle mahdolliset toimitustavat ja -hinnat ovat nähtävissä, kun tuotteet on siirretty ostoskoriin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Mikäli haluat tilata tuotteita ulkomaille, ota yhteyttä meihin sähköpostitse osoitteeseen:

Tilaaminen

Kirjastoseuran verkkokaupasta tilatessa tilaaja hyväksyy voimassa olevat tilaus- ja toimitusehtomme. Tilattuihin tuotteisiin on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu, muokattu tai muunneltu asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa osoitteessa www.kirjastoseura.fi/kauppa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Tuotteisiin tutustuminen tapahtuu tuotekuvien ja tuotekuvauksen avulla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja Paytrail puolestaan välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Kirjastoseura toimii tuotteen välittäjänä ja kaikki maksuihin liittyvät korvaukset ja ongelmat hoitaa Paytrail Oyj.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Maksutavat

Alla mainitut maksutavat kuuluvat Paytrailin palveluun:
Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard
Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo ja Siirto

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen tilaajan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus. Huomioithan, että vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa ja -kulut

Tilaukset käsitellään 1-5 arkipäivän kuluessa postin pakettina. Asiakkaalle toimitetaan paketista postin jäljityskoodi. Mikäli tilauksen tai toimituksen kanssa ilmenee ongelmia, on Kirjastoseura yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman pian. Kirjastoseuralla on oikeus peruuttaa asiakkaan tilaus, mikäli on aihetta epäillä maksukortin olevan mitätöity tai varastettu. Tässä tapauksessa asiakkaaseen ollaan yhteydessä sähköpostitse.

Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika Suomeen on 3-10 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, olemme yhteydessä asiakkaaseen. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista, kuten esimerkiksi Postin lakon aiheuttamista viivästyksistä. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Kuljetusvauriot

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, on asiakkaan siitä reklamoitava kuljetusvastuussa olevalle yritykselle. Esimerkiksi jos paketti on vioittunut Postin kuljettamana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin ja ilmoitettava asiasta myös sähköpostilla Kirjastoseuralle. Jos asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi Kirjastoseuralle sähköpostitse osoitteeseen: . Ilmoitathan väärästä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Vaihto- ja palautusehdot

Tilaajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksen sisältö tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Asiakas vastaa itse palautuksesta aiheutuneista kustannuksista. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tai palauttaa tuotteen, niin pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan asiakkaan tilille palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Palautuksen mukaan liitettävät tiedot:

  • Asiakasnumero, nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  • Palautettavan tuotteen nimi
  • Palautuksen syy
  • Kopio tilausvahvistuksesta

Palautuksen kuitti toimii tositteena lähetyksen palauttamisesta.

 

Palautusosoite:
Suomen kirjastoseura
Runeberginkatu 15 A 6
00100 Helsinki

Palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta tulee käsitellä huolellisesti. Mikäli palautettavaa tuotetta on käytetty tai käsitelty huolimattomasti, vastaa tilaaja tuotteen arvon alentumisesta tuotteen täyteen arvoon saakka. Palautettavan tuotteen yhteydessä tulee palauttaa kaikki tuotteen osat, myös pakkaukset ja käyttöohjeet.

Jos asiakkaalle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, palautus on maksutonta. Muussa tapauksessa asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuvat kulut. Palautettava tuote tulee palauttaa palautusohjeiden mukaisesti. Palautusviestissä tulee käydä ilmi, haluaako asiakas vaihtaa tuotteen vai rahanpalautuksen tilille. Mikäli kyseessä on rahanpalautus tulee myös tilinumero liittää palautusviestiin.