Etusivu> Ajankohtaista > Kannanotto: Digitaalisten aineistojen saatavuus kirjastoissa turvattava

Kannanotto: Digitaalisten aineistojen saatavuus kirjastoissa turvattava

Suomalaiset e-kirjojen myyntitilastot kertovat, että e-kirjapalveluiden käyttöönotto kirjastoissa vauhdittaa e-kirjamarkkinoiden kasvua Suomessa. Avaamalla e-kirjapalvelun asiakkaille ja opastamalla asiakkaita digitaalisten aineistojen käyttöön Suomi on esimerkkimaa siitä, miten yleiset kirjastot vahvistavat kuluttajien valmiuksia käyttää digitaalista sisältöä.

Lähetimme 21.3.2016 suomalaisille mepeille Kansalliskirjaston, Helsingin kaupunginkirjaston – Yleisten kirjastojen keskuskirjaston, Suomen kirjastoseuran ja Finlands svenska biblioteksföreningin yhteisen kannanoton digitaalisten aineistojen kirjastolainauksen puolesta.

Toivomme, että suomalaiset Euroopan parlamentin jäsenet ottavat kirjastojen tärkeän roolin huomioon myös Euroopan tason päätöksiä tehdessään.

Lue kannanotto pdf-muodossa