Etusivu> Ajankohtaista > Ilmoita kirjastosi mukaan Kirjaston päivän tapahtumaan!

Ilmoita kirjastosi mukaan Kirjaston päivän tapahtumaan!

Kirjaston päivää vietetään ympäri Suomen 19.3.2025

Kirjasto on keskustelujen ja kohtaamisten koti. Ensi vuoden Kirjaston päivää vietetään 19.3. kunta- ja aluevaalien tunnelmissa. Haluamme osoittaa niin kuntalaisille kuin kuntapoliitikoille, että kirjastoissa voidaan järjestää matalan kynnyksen keskustelutilaisuuksia ajankohtaisista ja kiinnostavista asioista.

Kirjastoseura on tuottanut kirjastojen tueksi materiaalipaketin, joka sisältää vinkkejä ja inspiraatiota onnistuneen keskustelutapahtuman järjestämiseen. Toimitamme digitaalisen materiaalipaketin kaikille Kirjaston päivän tapahtumaan ilmoittautuneille kirjastoille.

Kirjastoseuran tavoitteena on, että mahdollisimman moni kirjasto ympäri Suomen järjestäisi omannäköisen ja omiin resursseihin sopivan keskustelutapahtuman Kirjaston päivänä 19.3. Tilaisuuksiin on hyvä kutsua mukaan kirjastoasiakkaiden lisäksi myös paikalliset kuntapoliitikot.

Suomen kirjastoseura järjestää Kirjaston päivänä yhdessä Turun kaupunginkirjaston ja Kirjastokaistan kanssa valtakunnallisen kirjastokeskustelun. Tapahtuma striimataan ja kirjastoilla on myös mahdollisuus osallistua Kirjaston päivään järjestämällä Turun tapahtuman katselutilaisuus omassa kirjastossa.

Kirjaston päivän tapahtumat ovat kirjastoille mainio tilaisuus kampanjoida ja tuoda kirjastot näyttävästi esiin. Mitä useampi kirjasto ilmoittautuu mukaan, sitä vaikuttavammin näymme 13.4. järjestettävissä alue- ja kuntavaaleissa.

Kirjaston päivän tapahtuma voi siis olla joko:

1. Kirjastossa järjestettävä keskustelu
  2. Valtakunnallisen tapahtuman katselutilaisuus

Lähde mukaan ja ilmoita kirjastosi Kirjaston päivän tapahtumiin tällä lomakkeella.

Muistathan käyttää tapahtumajulkaisujen yhteydessä hashtageja #kirjastonpäivä #biblioteketsdag  @suomenkirjastoseura