Etusivu> Ajankohtaista > Helle Kannilan rahaston avustukset myönnetty

Helle Kannilan rahaston avustukset myönnetty

Suomen kirjastoseuran Helle Kannilan rahastolle saapui apurahahakemuksia määräaikaan 30.4.2016 mennessä 18 kpl. Haettujen avustusten kokonaissumma on 16 445 €. Jaettavana oli 3500 €. Kirjastoseuran hallitus myönsi 19.5.2016 Helle Kannilan rahastosta avustusta seitsemälle henkilölle. Avustuksen saivat:

• Marko Mäkinen 520 €, Kirjastoautopäiville osallistumiseen
  • Ritva Nyberg 600 €, Esitelmä IFLAn satelliittikonferenssissa Philadelphiassa
  • Pyhäjoen kirjaston kolmelle hakijalle yhteensä 1200€, vierailumatka sisarkirjastoon Chinchoniin, Espanjaan
  • Ulla Pötsönen 780 €, IFLAn lasten- ja nuortenjaoston kokous Oslossa
  • Jasmiina Sillanpää 400 €, esitelmä 4Can Gurus-konferenssissa Latviassa

Suomen kirjastoseura myöntää Helle Kannila -rahastosta matka-apurahoja jäsenilleen kirjastoalan koti- ja ulkomaisiin opintomatkoihin. Helle Kannila (1896-1972) loi perustan Suomen kirjastohallinnolle ja kirjastonhoitajien koulutukselle. Kannila toimi useita vuosia Suomen kirjastoseuran puheenjohtajana.