Etusivu> Ajankohtaista > EU:n komission ehdotukset tekijänoikeussääntelyn uudistamiseksi – mitä ne merkitsevät kirjastojen kannalta?

Keskustelutilaisuus ja tietoisku komission uusista tekijänoikeusehdotuksista – mitä päämme menoksi nyt suunnitellaan?EU:n komissio on syyskuun lopulla julkaissut esityksensä siitä, miten tekijänoikeussääntelyä jatkossa tulisi kehittää. Esitys sisältää monia kirjastoja koskevia kohtia, mm. esityksen lehtikustantajien uudeksi lähioikeudeksi, ehdotuksen tiedon louhintaa (TDM) koskevaksi pakolliseksi rajoitussäännökseksi jne.Kansalliskirjasto, Suomen kirjastoseura ja STKS järjestävät yhdessä tekijänoikeusuudistusta käsittelevän keskustelutilaisuuden.Aika:        19.10. klo 9-11Paikka:    Kansalliskirjaston auditorio, Yliopistonkatu 1Ohjelma:  – Lyhyt esittely esitysten keskeisistä kohdista (Kansalliskirjaston lakimies Pekka Heikkinen)- Eurooppalaisten kirjastojärjestöjen (LIBER, EBLIDA) kannanottoja – Sana on vapaa. Kysymyksiä ja kannanottoja: mistä on kyse, mistä esityksessä vaietaan (esim. e-lainaus)- Miten tästä esteenpäin? Miten voimme vielä vaikuttaa valmisteluun?Mukana keskustelemassa  mm. Kai Ekholm, Kristiina Hormia-Poutanen, Jukka Relander, Jarmo SaartiVapaa pääsy!