Etusivu> Ajankohtaista > Ennakkotieto kirjastoille: Merkityksellinen Suomessa -kampanja

Ennakkotieto kirjastoille: Merkityksellinen Suomessa -kampanja

Merkityksellinen Suomessa, kirjastot mukaan, kampanja alkaa 2.10

Opetus- ja kulttuuriministeriön ohjelma vihapuheen ja rasismin estämiseksi ja yhteiskunnallisen osallisuuden edistämiseksi.

Opetus- ja kulttuuriministeriön käynnistämän haastekampanjan tavoitteena on toimia vihapuhetta vastaan. Lanseerauspäivä on 2.10. ja mukaan halutaan laajasti eri tahot: koulut, urheilujärjestöt, kirjastot jne.

Hallituksen tavoitteena on, että Suomi on vuonna 2025 avoin ja kansainvälinen, kieliltään ja kulttuuriltaan rikas, hyvä maa, jossa positiivinen asenne toisiin ja ympäröivään maailmaan tekee Suomesta ainutlaatuisen.

Toimintaohjelmassa on 10 toimenpidettä, myös kirjastot ovat mukana.

Mitä tehdä kirjastossa?

• Keskustelutilaisuuksia, tapahtumia, näyttelyitä. #merkityksellinen.
  • Merkityksellinen vartti -haaste. Tee video kirjaston sivuille?
  • Jaa Merkityksellinen-kampanjan FB-tapahtumaa omassa Facebookissa.

Tulossa: FB-tapahtuma, kampanjasivut, joilta löytyy materiaaleja ja lisätietoja. #merkityksellinen-tarroja (kieliversiot ruotsi, englanti, arabia, saame) on tulossa jaettavaksi, kampanjan järjestäjätahot toimittavat tarroja pääkirjastoille.

Kampanjassa on mukana 3 tubettajaa kertomassa omista kokemuksistaan ja ajatuksistaan: jennysvoices, mansikka, Tuure Boelius.

Kampanjasivu julkaistaan myöhemmin.

Lisätietoja: