Etusivu> Menneet tapahtumat > Mahtava moninaisuus: näkökulmien kirjo fiktiossa – Fiktiopäivä 21.4.2023

Mahtava moninaisuus: näkökulmien kirjo fiktiossa – Fiktiopäivä 21.4.2023

Tampereella järjestettävän Fiktiopäivän teemana on moninaisuus kirjallisuudessa.

Fiktiopäivän teemana on tänä vuonna moninaisuus fiktiokirjallisuudessa. Esiintymässä ovat nuortenkirjailija, kirjastonhoitaja Sini Helminen, joka kertoo omasta kirjallisesta tuotannostaan moninaisuuden näkökulmasta sekä sateenkaarilukupiirin ohjaamisesta kirjastossa. Muut kirjailijat, jotka kertovat kirjoistaan, niiden kirjoittamisesta ja moninaisuudesta ovat nuortenkirjailija J. S. Meresmaa, suomenruotsalainen nuorten- ja aikuistenkirjailija Maria Turtschaninoff sekä saamelaiskirjailija Niillas Holmberg.

Fiktiopäivä järjestetään pe 21.4.2023 Tampereella pääkirjasto Metsossa, Pirkankatu 2, klo 9.15–15.30. Ilmoittautuminen on nyt avoinna.

Ilmoittaudu tästä

Ilmoittautuminen päättyy lopullisesti 18.4.2023. Täytäthän lomakkeen huolellisesti. Keräämme yhteystiedot laskutusta ja Fiktiopäivän tiedotusta varten. Tietoja ei käytetä muuhun.

Tervetuloa mukaan

Ohjelma:

9.15–10.00 Aamukahvit

10.00–11.00 Sateenkaarihyllyllä: Moninaisuus kirjastonhoitajan ja kirjailijan näkökulmasta, Sini Helminen

11.00–12.00 Suomaalta Punaiseen luostariin – haastattelussa Maria Turtschaninoff, Maria Turtschaninoff, haastattelijana Anna Borgman

12.00–13.00 Lounas, omakustanteinen

13.00–14.00 Tapauskertomuksia moninaisuuden risteyskohdista teoksissa ja niiden taustalla, J.S. Meresmaa

14.00–14.30 Iltapäiväkahvit tarjoaa Kirjastoseura

14.30–15.30 Hallat ja helteet, Niillas Holmberg

Lisätietoja Fiktiopäivästä:

Koulutuksen hinta 80 € Kirjastoseuran jäsenille, 95 € normaalihinta.

Kirjastoseuran opiskelijajäsenille koulutus on maksuton.

Fiktiopäivän järjestää Suomen kirjastoseuran fiktiotyöryhmä.

Peruutusehdot: Ilmoittautuminen on sitova, eikä sitä voi kuluitta perua. Kaikki peruutukset ja ilmoittautumista koskevat muutokset tulee tehdä kirjallisesti Suomen kirjastoseuran toimistolle sähköpostitse osoitteella: .

19.4.2023 jälkeen tehdyistä peruutuksista laskutetaan täysi osallistumismaksu.

Huomioithan myös, että peruuttamatta jääneet osallistumiset laskutetaan täysimääräisinä. Osallistumisen voi kuluitta siirtää toiselle saman organisaation osallistujalle.