Etusivu> Menneet tapahtumat > Kirjasto on ekoteko – kirjasto ekososiaalisen sivistyksen kotina -webinaari 13.4.2023

Minkälainen suhde Finlandia-voittaja Iida Raumalla on kirjastoon ja kuinka hän tuotannossaan käsittelee ympäristöteemaa? Entä mikä on yleisten kirjastojen rooli ekokriisien ratkaisussa ja miten kirjastot voivat edistää ekososiaalista sivistystä kulutuskeskeisen yhteiskunnan siirtymässä kohti planeetan rajoja kunnioittavaa elämää?

Iida Rauman
tuotantoon tutustunut Kirjastokaistan tuottaja Riitta Taarasti keskustelee kirjailijan kanssa kirjastosta, kirjoista ja ympäristöstä.

Toisena kiinnostavana esityksenä webinaarissa kuulemme, mikä on yleisten kirjastojen rooli ekokriisien ratkaisussa ja millä tavoin kirjastot voivat edistää ekososiaalista sivistystä? Erikoiskirjastonhoitaja Maija Lehtola on tutkinut aihetta vuonna 2022 valmistuneessa opinnäytetyössään, jonka tuloksena syntyi uutta tietoa ekososiaalisen sivistyksen hyödyntämisestä kirjastoissa.

Tervetuloa mukaan seuraamaan Kirjasto on ekoteko – kirjasto ekososiaalisen sivistyksen kotina -webinaaria 13.4. klo 13-14.30!

Webinaarin ohjelma:

13.00–13.45 Keskustelu kirjailija Iida Rauman kanssa, haastattelijana tuottaja Riitta Taarasti, Kirjastokaista

13.45–14.30 Kirjasto ekososiaalisen sivistyksen mahdollistajana, erikoiskirjastonhoitaja Maija Lehtola, Vantaan kaupunginkirjasto

Webinaaria voi seurata Kirjastokaistan suorassa lähetyksessä https://www.kirjastokaista.fi/live/

Webinaari tuotetaan yhteistyössä Kirjastokaistan, Kirjastojen ympäristötyö näkyväksi ja teräväksi -hankkeen, hankkeen kumppanikirjastojen sekä Kirjastoseuran kanssa. Kirjastokaistan suorat lähetykset ovat vapaasti kaikkien katsottavissa. Seuraaminen ei vaadi erillistä kirjautumista tai ennakkoilmoittautumista.

Webinaariin tästä!