Etusivu> Ajankohtaista > Kirjastoradiota ja työuupumusta; Kirjastolehden syysnumero nyt tilattavissa

Kirjastoradiota ja työuupumusta; Kirjastolehden syysnumero nyt tilattavissa

Kirjastolehti kertoo ammattilaiselle tärkeimmät alan kuulumiset ja esittelee asiakkaalle kirjastojen arvokasta työtä.

Jokaisessa numerossa varmistamme, että kirjastot pääsevät kiinnostavalla esiin etelästä pohjoiseen ja pienestä suureen.

Kirjastolehden syysnumero ilmestyy 25.9.2024. Tilaamalla asiakaslehdet ke 11.9.2024 mennessä varmistat, että lehti on kirjastossasi julkaisupäivänä valmiina jaettavaksi.

Kirjastolehden asiakaslehti lähestyy kirjastoaiheita kevyemmällä otteella ja lisää tietoa kaikesta siitä työstä, mitä kirjastoissa ympäri Suomen tehdään. Asiakaslehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa.

Kirjastolehti ilmestyy 25.9.2024 ja aiheina muun muassa:

Kansijuttumme Kirjastoradio rohkaisee ammattilaisia

Radion tekeminen on uusi kirjastotyön muoto. Näin ajatellaan Helsingin kaupunginkirjastossa, jossa kannustetaan ammattilaisia kokeilemaan siipiään radiolähetyksen tekemisessä. Ohjelman nimi on Kirjasto soikoon! ja se alkoi kirjastoammattilaisten omasta ideasta. Selvitimme, millaista on kirjastoradion studiossa.

Syysnumero avaa kirjastojen laajaa työkenttää ja kokemusta työstä asiakkaillekin. Näihin teemoihin tutustumme :

Miksi paloin loppuun?

Kokenut kirjastoauton kuljettaja Marko Mäkinen kertoo Kirjastolehdelle, miksi hän koki kirjastotyössä burnoutin, ja millä mielin hän suunnittelee paluuta takaisin työhön. Kerromme myös, miksi työssä jaksaminen on noussut valtakunnalliseksi kirjastoalan ongelmaksi ja mitä sille voisi tehdä.

Uhkatilanteet kasvussa

Kirjastoalan ammattilaisten kokemat uhkatilanteet ovat viidessä vuodessa kaksinkertaistuneet. Selvitimme Vantaalta ja Kajaanista, mitä kirjastoissa on tehty uhkaavien tilanteiden ehkäisemiseksi.

Mukana myös:

• Samae Koskinen kirjoittaa romaaniaan kirjastossa.
  • Joonas Konstig kertoo, miksi hänen työhuoneellaan ei ole nettiä.
  • Kirjailija Katja Kallion ja historiantutkija Jussi Jalosen kolumnit.
  • Kauno- ja tietokirjavinkit.

Tilaa lehti ke 11.9.2024 mennessä:

Tee tilaus täällä

tai sähköpostitse , ilmoita viestissä, montako lehteä tilaat kirjastoonne.

• Asiakaslehden hinta per lehti 4 €
  • Minimitilaus 10 kappaletta. Kirjastolehti ei ole toiminnastaan alv-velvollinen.

Muistutuksena myös aikataulumme lopuille vuoden 2024 asiakaslehtinumeroille:

Kirjastolehti numero 5/24 eli vuosijulkaisu ilmestyy 27.11.

Kirjastolehden vuoden viidennessä ja viimeisessä numerossa kokoamme vuoden kirjastotapahtumat yhteen ja katsomme tulevaan. Vuosijulkaisua ei tehdä ohuempana asiakaslehtenä ja se toimitetaan vain tilaajille ja jäsenille. Voit tilata sitä kuitenkin esimerkiksi joulumuistamiseksi kuntasi kirjastopäättäjille ja yhteistyökumppaneille.